22.03.2024, 15:00Lektura na 2 minuty

Twórca serii Resident Evil założył nowe studio

KAMUY Inc. to kolejne po Tango Gameworks studio założone przez Shinjiego Mikamiego.


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Resident Evil, Dino Crisis, The Evil Within, Ghostwire: Tokyo czy Hi-Fi Rush to tylko część tytułów, jakie ma w swoim dorobku Shinji Mikami. Niewątpliwie to jedna z najbardziej znanych w świecie growym osobowości, a kiedy ktoś taki zakłada nowe studio, to jest to wydarzenie, które zdecydowanie warto odnotować. W zeszłym roku informowaliśmy z kolei o tym, że ojciec serii Resident Evil opuścił pierwsze założone przez siebie studio, czyli Tango Gameworks. Jak widać jednak szybko powrócił na grową scenę, przywożąc ze sobą kolejne, a dokładnie KAMUY Inc.

Informację o założeniu przez Mikamiego nowego studia można znaleźć na stronie Shadows of the Damned: Hella Remastered. Jeśli przejdziemy do zakładki z twórcami projektu, znajdziemy tam fragment poświęcony twórcy Resident Evil, w którym przeczytamy, że po odejściu z Tango Gameworks założył on KAMUY Inc.


W 2010 roku Mikami założył Tango K.K. (przemianowane na Tango Gameworks w październiku tego samego roku po staniu się częścią ZeniMax Media Inc.), a następnie wyreżyserował i wydał The Evil Within. Był także producentem wykonawczym Ghostwire: Tokyo i Hi-Fi Rush. Po opuszczeniu Tango Gameworks założył KAMUY Inc.


Trudno się domyślać jakichś konkretów odnośnie do tego, nad jakim projektem będzie pracować studio. Mikami bowiem nigdzie nie ogłosił oficjalnie jego założenia i przewidywanie tego, co ma teraz w planach, jest po prostu wielkim wróżeniem z fusów. Bez wątpienia jednak fani twórczości ojca Resident Evil mogą zacierać ręce i wypatrywać kolejnych informacji o studiu KAMUY. W końcu trudno jest znaleźć w CV Mikamiego grę, która nie byłaby w jakiś sposób ważna dla branży, a założenie Tango Gameworks umożliwiło powstanie paru naprawdę fantastycznych produkcji. Kto wie zatem, czy nie będzie podobnie także w przypadku KAMUY.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów296

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze