Twórcy God of War podobno szykują pierwszą nową markę od prawie 20 lat
Jeżeli plotki okażą się prawdziwe, byłoby to pierwsze nowe IP od prawie 20 lat, licząc od God of War z 2005 roku.
Od wydanej w 2001 roku Kinetiki Santa Monica Studio pracowało wyłącznie nad jedną własną marką – God of War. W sumie od 2005 roku wyprodukowali pod tym szyldem 6 gier, a plotki mówią o kolejnych. Inne zaś głosiły o odświeżeniu starszych części serii, choć od ich wypłynięcia nie dowiedzieliśmy się nic więcej. Jak się jednak okazuje, studio może przygotowywać zupełnie nowe IP.
Można powiedzieć, że plotki przyszły z wewnątrz, ponieważ od jednego z ich pracowników, Glauco Longhiego. W Santa Monica Studio pracował przy dwóch najnowszych odsłonach God of War, by następnie zająć się The Callisto Protocol w Striking Distance. Ten jednak wrócił i według tego, co miał napisane na swoim profilu na LinkedInie, zaczął współtworzyć nową markę w portfolio studia (pierwotny wpis został lekko zmodyfikowany, by zamiast o nowym IP mówił o nowym projekcie).
Santa Monica Studio dało mi możliwość powrotu jako kierownik ds. postaci, bym zajął się całym procesem rozwoju postaci w ramach ich nowego IP, a więc jestem podekscytowany powrotem, mogąc znów pracować z ekipą i tworzyć razem postacie do gier.
Oprócz tej szczątkowej informacji o ewentualnym projekcie nie wiemy nic. Niemniej możemy spodziewać się wszystkiego, ponieważ co prawda samo Santa Monica Studio poza God of War i wspomnianej Kinetice nie ma innych własnych tytułów, to było mentorem przy wielu innych projektach. Skala gatunkowa jest tu dość szeroka – studio wspierało Ready at Dawn przy tworzeniu The Order: 1886, a także pomagało Giant Sparrow z The Unfinished Swan. W podobnym charakterze uczestniczyło przy tworzeniu niezależnego Journey czy paru odsłon Twisted Metal.
Lista ta jest naprawdę długa, stąd potencjalna nowa marka może pójść w bardzo różne kierunki. To zresztą byłaby pewnie dobra wiadomość dla samych pracowników studia – tworzenie od wielu lat tej samej serii potrafi znużyć i można sobie tylko wyobrazić, ile pomysłów na nowe gry powstało w tym czasie.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.