Twórcy The Day Before ogłaszają „konkurs”. Chcą, by gracze za darmo tworzyli mapy do ich nowej gry
Co prawda nie dostaniesz nic za zaprojektowanie mapy, ale za to otrzymasz klucz do gry, by podziwiać swoje dzieło.
Przypadek porażki The Day Before powinien być wskazówką dla wszystkich twórców gier, jak nie prowadzić studia – liczne oskarżenia o plagiat, zawiłości dotyczące praw do tytułu czy patologie prowadzenia biznesu pokroju kar finansowych dla pracowników. Projekt słusznie upadł i został pogrzebany w stosie innych niewypałów, niemniej Fntastic nie daje o sobie zapomnieć. Jego kickstarterowa kampania nowej gry co prawda spotkała się z nikłym zainteresowaniem, ale spokojnie – studio ma w zanadrzu kolejną produkcję, z myślą o której zorganizowano konkurs.
Co studio biorące wolontariuszy do pracy nad The Day Before mogło zrobić tym razem? Ponownie wesprzeć się nieodpłatną „pomocą” fanów. Fntastic ogłosiło konkurs, w którym jego uczestnicy mają za zadanie zaprojektować mapę do Items, czyli nowej gry inspirowanej Prop Huntem. Chętni, by „uwolnić swoją kreatywność”, mogą ją tworzyć przy użyciu dowolnej techniki czy stylu. Prace następnie mają zostać nadesłane na dedykowany kanał na Discordzie studia, gdzie społeczność będzie mogła zagłosować na najlepszą.
Nie wystarczy jednak odpalić Painta i machnąć parę razy wirtualnym pędzlem – nadesłany projekt musi zawierać kilka istotnych dla Fntastic informacji. Mapa powinna mieć swój opis motywu, z którego korzysta, graficzną reprezentację jej układu, a nawet… kwestie związane z balansem. Ale spokojnie, twój trud nie zostanie niezauważony – projekt, jeśli wybiorą go fani, wyląduje bez płacenia ci w Items, a żeby móc się nim nacieszyć, dostaniesz także klucz do aktywacji gry.
W przeciągu dwóch dni od ogłoszenia konkursu nadesłano pięć projektów. Dwa z nich idą łeb w łeb (mają po 25 reakcji) i ich twórcy bazowali na popularnym ostatnimi czasu narzędziu w gamedevie – sztucznej inteligencji. Tego, czy te lub inne projekty okażą się zwycięskimi, dowiemy się dopiero za miesiąc, a dokładnie 28 listopada, kiedy to konkurs zostanie zamknięty.
Nie muszę chyba wspominać, że równie dobrze możecie swojej mapy nigdy nie zobaczyć w grze, bo najzwyczajniej w świecie nigdy nie wyjdzie lub zostanie wycofana ze sprzedaży po kilku dniach jak The Day Before. Niemniej twórcy są świadomi swoich potknięć, stąd po zamknięciu i ponownym otwarciu ogłosili strategię Fntastic 2.0 (czyżby studio chciało być jak CD Projekt z jego ich RED 2.0?).
Warto dodać, że Items ma podążyć tą samą drogą, którą kroczyła wspomniana gra z nieudaną kampanią na Kickstarterze. Gdy Fntastic będzie miało gotowe demo, wypuści je na Steamie i uruchomi wspierającą go kampanię crowdfundingową. Być może tym razem twórcy będą musieli zmniejszyć swoje oczekiwania – ostatnim razem z planowanych 20 tysięcy dolarów uzbierali ledwo 3 tysiące. Nawet jeśli by im się udało, trudno uwierzyć, by takie środki wystarczyły do zabezpieczenia premiery planowanej przez nich produkcji. Dlatego też w czasie tworzenia Items Fntastic zajmie się tworzeniem mobilek (choć jak dotąd nie ogłoszono żadnej z nich).
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.