Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 wciąż powstaje, ale prędko go nie zobaczymy
Paradox Interactive uspokaja, że Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 jest w dobrych rękach, ale nie zobaczymy go na tegorocznej imprezie PDXCON.
Fani World of Darkness, a w szczególności Vampire: The Masquerade, są w ostatnim czasie wręcz zasypywani nowymi grami. W ostatnich miesiącach na rynek trafiły Vampire: The Masquerade – Swansong oraz battle royale Vampire: The Masquerade - Bloodhunt, a Paradox Interactive ruszył nawet ze specjalnym programem dla niezależnych twórców, zachęcającym do tworzenia gier w tym świecie. Wszyscy jednak wiemy, że najbardziej zależy nam na Bloodlines 2, a o tym tytule było ostatnio podejrzanie cicho.
Po zeszłorocznych zapewnieniach, że projekt idzie zgodnie z planem, Fredrik Wester, szef Paradoksu, kolejny raz uspokoił fanów marki na swoim Twitterze.
Ponieważ co jakiś czas wciąż pojawia się to pytanie, wydaje mi się, że ta informacja może zainteresować przynajmniej paru z was: Bloodlines 2 jest wciąż rozwijane i powiemy wam o nim więcej, gdy będziemy na to gotowi. Gra jest w dobrych rękach i nie możemy się doczekać, by pokazać wam więcej, gdy zespół i ona sama będą na to gotowi.
Wester zaznaczył także, że Bloodlines 2 nie zobaczymy na imprezie PDXCON 2022, która odbędzie się na początku września w Sztokholmie. Z jednej strony to dobrze, że twórcy szlifują bez pośpiechu swoje dzieło (i nikt ich nie pogania, jak było w przypadku „jedynki”), z drugiej jednak może niepokoić fakt, że wciąż nawet nie wiemy, kto konkretnie opracowuje tę grę...
Przypomnijmy, że Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 zostało pierwotnie zapowiedziane w marcu 2019 roku, jeszcze w zupełnie innym świecie, a Paradox przez pierwsze miesiące sukcesywnie przekonywał nas, że spełnia najskrytsze marzenie miłośników wampirów i projekt rozwija się doskonale.
A potem zaczęły się problemy: wpierw niepokoić mogły pierwsze opóźnienia. Potem zwolnienia, w szczególności Briana Mitsody, czyli scenarzysty pierwszej odsłony. Aż w lutym 2021 roku Paradox odebrał projekt dotychczasowym twórcom i skierował do prac nad nim inne studio (a niewiele brakowało, by w ogóle skasował całą grę).
Od tamtej pory otrzymujemy jedynie szczątkowe informacje o dalszym rozwoju gry. Nie pozostaje nam nic innego, jak cicho trzymać kciuki w mrocznym kącie...
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.