12
23.10.2024, 07:15Lektura na 2 minuty

Wciąż czekacie na nowego Killzone'a? Guerrilla Games nie ma dobrych wieści

Studio po prostu woli pracować nad kolejnymi Horizonami.


Jakub „rajmund” Gańko

Killzone był jedną z najważniejszych marek Sony za czasów PS3. Choć serię futurystycznych FPS-ów kontynuowano jeszcze na kolejnej generacji (Killzone Shadow Fall stanowił jeden z tytułów startowych PS4), od 11 lat nie ukazała się żadna nowa odsłona. Marka została jednym z symboli porzuconych serii Japończyków, a jedyne, na co mogliśmy w tym czasie liczyć, to kolejne plotki na temat ewentualnego spin-offu na PS VR. I zdaje się, że w najbliższym czasie nic się w tej kwestii nie zmieni.

Roy Postma, dyrektor artystyczny Guerrilla Games pracujący w tym studiu od 24 lat, przyznał w wywiadzie udzielonym The Washington Post, że jego koledzy sami mieli dość pracy nad serią Killzone po premierze Shadow Fall i woleli porzucić jej mroczny, surowy świat na rzecz kolorowych pejzaży nowego IP, które znamy dziś jako Horizon.


Mieliśmy tego dość jako cały zespół. Podjęliśmy więc decyzję, że musimy odświeżyć paletę i wybraliśmy coś przeciwnego do Killzone'a. (...) Wydaje mi się, że z tematyką, opowieścią i bohaterami Horizona łatwiej identyfikować się odbiorcom w każdym wieku. Chodzi na przykład o odnajdowanie rodziny i przyjaciół, a także własnego miejsca na świecie.


Twórcy Killzone'a już wcześniej wyrażali opinię, że przedstawiona w nim historia była zbyt eurocentryczna, szczególnie w porównaniu do uniwersalnego charakteru fabuły Horizona. Wydaje się zresztą, że Guerrilla Games właśnie ponownie nieco odświeża paletę wraz z nadchodzącym LEGO Horizon Adventures, które kierowane jest wszakże do całej rodziny. Postma zwrócił też na to uwagę w przytaczanej rozmowie.


Chodziło nie tylko o to, by wszystko nie było zbyt straszne czy brutalne... Aloy może przemówić do szerzej publiki, ponieważ jest silną bohaterką i może rezonować z młodszymi odbiorcami.


Cóż, jeśli tęsknicie za Killzone'em, to nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie Guerrilla Games miało powrócić do tej marki. Nawet mi trudno sobie wyobrazić, aby dało się ją przerobić na LEGO Killzone...


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów1999

Obserwujących10

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze