Wciąż czekacie na nowego Killzone'a? Guerrilla Games nie ma dobrych wieści
Studio po prostu woli pracować nad kolejnymi Horizonami.
Killzone był jedną z najważniejszych marek Sony za czasów PS3. Choć serię futurystycznych FPS-ów kontynuowano jeszcze na kolejnej generacji (Killzone Shadow Fall stanowił jeden z tytułów startowych PS4), od 11 lat nie ukazała się żadna nowa odsłona. Marka została jednym z symboli porzuconych serii Japończyków, a jedyne, na co mogliśmy w tym czasie liczyć, to kolejne plotki na temat ewentualnego spin-offu na PS VR. I zdaje się, że w najbliższym czasie nic się w tej kwestii nie zmieni.
Roy Postma, dyrektor artystyczny Guerrilla Games pracujący w tym studiu od 24 lat, przyznał w wywiadzie udzielonym The Washington Post, że jego koledzy sami mieli dość pracy nad serią Killzone po premierze Shadow Fall i woleli porzucić jej mroczny, surowy świat na rzecz kolorowych pejzaży nowego IP, które znamy dziś jako Horizon.
Mieliśmy tego dość jako cały zespół. Podjęliśmy więc decyzję, że musimy odświeżyć paletę i wybraliśmy coś przeciwnego do Killzone'a. (...) Wydaje mi się, że z tematyką, opowieścią i bohaterami Horizona łatwiej identyfikować się odbiorcom w każdym wieku. Chodzi na przykład o odnajdowanie rodziny i przyjaciół, a także własnego miejsca na świecie.
Twórcy Killzone'a już wcześniej wyrażali opinię, że przedstawiona w nim historia była zbyt eurocentryczna, szczególnie w porównaniu do uniwersalnego charakteru fabuły Horizona. Wydaje się zresztą, że Guerrilla Games właśnie ponownie nieco odświeża paletę wraz z nadchodzącym LEGO Horizon Adventures, które kierowane jest wszakże do całej rodziny. Postma zwrócił też na to uwagę w przytaczanej rozmowie.
Chodziło nie tylko o to, by wszystko nie było zbyt straszne czy brutalne... Aloy może przemówić do szerzej publiki, ponieważ jest silną bohaterką i może rezonować z młodszymi odbiorcami.
Cóż, jeśli tęsknicie za Killzone'em, to nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie Guerrilla Games miało powrócić do tej marki. Nawet mi trudno sobie wyobrazić, aby dało się ją przerobić na LEGO Killzone...
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.