8.12.2022, 10:00Lektura na 3 minuty

Wiedźmin 3 next gen będzie zawierać fanowskie mody

Niestety, przy okazji CD Projekt Red zapowiedział, że przez dużą liczbę zmian w Wiedźminie 3, całkiem sporo innych modów przestanie działać.


Patryk „Delighter” Żelazny

W przypadku dużych aktualizacji (zwłaszcza po tak długim czasie od premiery) ludzie dzielą się na kilka grup. Na potrzeby tego newsa pozwólcie, że przytoczę tylko trzy: tych, którzy się cieszą, tych, którzy twierdzą, że to niepotrzebne... i tych, którzy wyrywają sobie włosy z głowy, bo wiedzą, że gigabajty zainstalowanych modów mogą przestać działać. Czy słusznie? W przypadku nextgenowej wersji Wiedźmina 3: jak najbardziej. Ciężko mogą mieć chociażby modyfikacje opierające się na skryptach, ponieważ w grze pojawi się nowa misja ożywiająca martwą lokację. Odpowiedzi na niektóre z pytań dotyczące modów czy właśnie misji, może udzielić wam nasz wywiad z Philippem Weberem, jednym z twórców Wiedźmina 3.

Ja z kolei przytoczę informacje dotyczące modyfikacji, którymi podzielił się CD Projekt Red. Warto od razu zaznaczyć, że Redzi zdają sobie sprawę z potęgi, jaką są fanowskie dodatki do gry, ale mimo to ich priorytetem było dostarczenie jak najlepszej aktualizacji, nie ograniczając przy tym liczby zmian. W TYM MIEJSCU znajdziecie listę popularnych modyfikacji przygotowaną przez developerów i dowiecie się, które z nich zadziałają. Dodam tylko, że nie wszystko może być w 100% poprawne, ponieważ lista była robiona jeszcze w trakcie prac nad aktualizacją. CDPR ma jednak małą niespodziankę dla przyzwyczajonych do modów graczy.


W aktualizacji dodajemy kilka popularnych modów (będą dostępne w zależności od platformy). Dostaliśmy zgody na ich wykorzystanie od twórców, zwróciliśmy im pieniądze i umieściliśmy ich w napisach końcowych zaktualizowanej gry. Modyfikacje zostały przerobione, ich zawartość zoptymalizowana, a gra specjalnie przygotowana, żeby dobrze z nimi działać. Był nawet przypadek, gdy jeden z developerów tak się wchłonął w majsterkowanie podczas dołączania jednego z modów, że skończył po prostu przerabiając ten konkretny aspekt gry. Tak więc, w pewnym sensie, gra zawiera już kilka modów.


Vinthir, forum CD Projekt RED

Marcin Momot podzielił się listą modów, które znajdą od razu w next-genowej aktualizacji.

A na deser: CDPR zamierza wyciągnąć do moderów swoich gier pomocną dłoń. Jeśli zdarzy się tak, że któraś z modyfikacji nie będzie działać po aktualizacji, specjalnie przygotowany do tego zespół będzie miał za zadanie pomagać i doradzać ich twórcom, aby ci mogli przywrócić swoje dzieła do pełnej sprawności po aktualizacji. Dodane zostaną również narzędzia, w tym usprawniona wersja TW3 WolvenKit czy Modkit.


Zespół Bence'a wyda zaktualizowaną wersję TW3 WolvenKit wkrótce po wydaniu aktualizacji [do Wiedźmina 3 – dop. red.] (zrobi to przy pierwszej okazji, jednak trzeba brać pod uwagę ich plany na sezon wakacyjny). Bence stworzył zgłoszenie na githubie, które możecie obserwować na wypadek opóźnienia aktualizacji WolvenKit.


Vinthir, forum CD Projekt RED

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Kompletna ukaże się już za kilka dni, 14 grudnia. Krigor miał jednak okazję zagrać z wyprzedzeniem i możecie już dziś przeczytać jego przemyślenia. Pragnę też przypomnieć, że chyba premiera tak dużej aktualizacji wymagała ofiary, bo dopiero co dowiedzieliśmy się, że nadchodzi koniec wiedźminowej mobilki – Pogromcy Potworów.


Czytaj dalej

Redaktor
Patryk „Delighter” Żelazny

Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.

Profil
Wpisów1762

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze