Wiedźmin 3 next gen będzie zawierać fanowskie mody
Niestety, przy okazji CD Projekt Red zapowiedział, że przez dużą liczbę zmian w Wiedźminie 3, całkiem sporo innych modów przestanie działać.
W przypadku dużych aktualizacji (zwłaszcza po tak długim czasie od premiery) ludzie dzielą się na kilka grup. Na potrzeby tego newsa pozwólcie, że przytoczę tylko trzy: tych, którzy się cieszą, tych, którzy twierdzą, że to niepotrzebne... i tych, którzy wyrywają sobie włosy z głowy, bo wiedzą, że gigabajty zainstalowanych modów mogą przestać działać. Czy słusznie? W przypadku nextgenowej wersji Wiedźmina 3: jak najbardziej. Ciężko mogą mieć chociażby modyfikacje opierające się na skryptach, ponieważ w grze pojawi się nowa misja ożywiająca martwą lokację. Odpowiedzi na niektóre z pytań dotyczące modów czy właśnie misji, może udzielić wam nasz wywiad z Philippem Weberem, jednym z twórców Wiedźmina 3.
Ja z kolei przytoczę informacje dotyczące modyfikacji, którymi podzielił się CD Projekt Red. Warto od razu zaznaczyć, że Redzi zdają sobie sprawę z potęgi, jaką są fanowskie dodatki do gry, ale mimo to ich priorytetem było dostarczenie jak najlepszej aktualizacji, nie ograniczając przy tym liczby zmian. W TYM MIEJSCU znajdziecie listę popularnych modyfikacji przygotowaną przez developerów i dowiecie się, które z nich zadziałają. Dodam tylko, że nie wszystko może być w 100% poprawne, ponieważ lista była robiona jeszcze w trakcie prac nad aktualizacją. CDPR ma jednak małą niespodziankę dla przyzwyczajonych do modów graczy.
W aktualizacji dodajemy kilka popularnych modów (będą dostępne w zależności od platformy). Dostaliśmy zgody na ich wykorzystanie od twórców, zwróciliśmy im pieniądze i umieściliśmy ich w napisach końcowych zaktualizowanej gry. Modyfikacje zostały przerobione, ich zawartość zoptymalizowana, a gra specjalnie przygotowana, żeby dobrze z nimi działać. Był nawet przypadek, gdy jeden z developerów tak się wchłonął w majsterkowanie podczas dołączania jednego z modów, że skończył po prostu przerabiając ten konkretny aspekt gry. Tak więc, w pewnym sensie, gra zawiera już kilka modów.
Marcin Momot podzielił się listą modów, które znajdą od razu w next-genowej aktualizacji.
A na deser: CDPR zamierza wyciągnąć do moderów swoich gier pomocną dłoń. Jeśli zdarzy się tak, że któraś z modyfikacji nie będzie działać po aktualizacji, specjalnie przygotowany do tego zespół będzie miał za zadanie pomagać i doradzać ich twórcom, aby ci mogli przywrócić swoje dzieła do pełnej sprawności po aktualizacji. Dodane zostaną również narzędzia, w tym usprawniona wersja TW3 WolvenKit czy Modkit.
Zespół Bence'a wyda zaktualizowaną wersję TW3 WolvenKit wkrótce po wydaniu aktualizacji [do Wiedźmina 3 – dop. red.] (zrobi to przy pierwszej okazji, jednak trzeba brać pod uwagę ich plany na sezon wakacyjny). Bence stworzył zgłoszenie na githubie, które możecie obserwować na wypadek opóźnienia aktualizacji WolvenKit.
Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Kompletna ukaże się już za kilka dni, 14 grudnia. Krigor miał jednak okazję zagrać z wyprzedzeniem i możecie już dziś przeczytać jego przemyślenia. Pragnę też przypomnieć, że chyba premiera tak dużej aktualizacji wymagała ofiary, bo dopiero co dowiedzieliśmy się, że nadchodzi koniec wiedźminowej mobilki – Pogromcy Potworów.
Czytaj dalej
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.