rek

World of Warcraft: Dragonflight i Wrath of the Lich King Classic oficjalnie zapowiedziane

Blizzard oficjalnie zapowiedział smoczy dodatek do WoW-a wraz z małą niespodzianką.

Na początku kwietnia pojawiły się plotki o rzekomym „smoczym dodatku” do WoW-a. Podczas oczekiwania na jakąkolwiek reakcję Blizzarda (najlepiej potwierdzenie), graczom miał prawo zjeżyć się włos na głowie za sprawą ankiety, którą dostała część z nich. Na szczęście alarm o NFT okazał się fałszywy i Zamieć mówi temu rozwiązaniu stanowcze „nie”. Po niesmaku tym bardziej nie ma śladu, bo zaraz po całej sprawie otrzymaliśmy zapowiedź dodatku (a w zasadzie dwóch).

Będzie to okazja, by odkryć nową wyspę (i to nie byle jaką, a największy kontynent, jaki kiedykolwiek zrobiono w ramach dodatku), poznać smoczego towarzysza, a nawet go dosiąść i zwiedzać przestworza. Dragonflight to jednak nie wszystko – oprócz niego, w tym samym czasie studio zapowiedziało klasyczną wersję kultowego Wrath of the Lich King. Gracze WoW-a mają co świętować.

https://www.youtube.com/watch?v=-ghnZ-7LJQc&ab_channel=WorldofWarcraft

Wśród tych dobrych wiadomości kryje się niewielkich haczyk, czyli brak choćby przybliżonej daty premiery. Jest to celowe, ponieważ – jak powiedział w wywiadzie dla prasy po prezentacji Ion Hazzikostas, reżyser gry – nie chcą powtórzyć tego samego błędu jak w przypadku Shadowlands, kiedy tę datę podali za wcześnie. Powiedział również, że wiele elementów wciąż nie ma ostatecznej formy. Niestety, prawdopodobnie nie ujrzymy Dragonflighta w tym roku.

Warto też wspomnieć, że w nowym Wrath of the Lich King Classic nie będzie Dungeon Findera, czyli wyszukiwarki grup. Kolejną zmianą jest to, że można stworzyć Death Knighta przed 55. poziomem, jak to było kiedyś, ale za to powrócą boosty do 70. poziomu, co nie wszystkim przypadnie do gustu.

Przypominam również, że następne w kolejce jest ujawnienie gry mobilnej od Blizzarda, co ma nastąpić w maju.

7 odpowiedzi do “World of Warcraft: Dragonflight i Wrath of the Lich King Classic oficjalnie zapowiedziane”

  1. Ugabugazzabuga 20 kwietnia 2022 o 08:55

    Ta zapowiedź była tak słaba, że spokojnie można obwieścić „koniec Warcrafta” bo trzeciego słabego dodatku z rzędu, na spółę z aferami w Acti-Blizz i Warcraft 3 Reforged ta gra nie przeżyje.

    • O to akurat bym się nie martwił, te 2-3 mln graczy dalej chce w to grać czy to będzie dobre czy też nie, a taka liczba wystarczy. Ja tym razem poczekam tak do pierwszego patcha by zapoznać się z systemami, czy dalej są tak marne tj. daily, daily, wq i wq czy może coś ciekawszego się znajdzie. Byłoby też miło zobaczyć zmiany w M+ by tank miał trochę prostsze życie. No i przede wszystkim czy addony dalej będą koniecznością by grać, jak tak to odpadam, bo mam ich serdecznie dość.

    • Chyba przespałeś fakt iż Blizzard został wykupiony przez MS 😉
      Jeżeli gra za bardzo zacznie umierać to dadzą ją w game passie i po sprawie 😉
      MS dobrze dba o wizerunek wiec afery zapewne zostały już uprzątnięte 😉

    • Na razie to doszło do przedstawienia oferty i zatwierdzenia jej przez zarządy obu spółek. Jeszcze musi przejść przez regulację anty monopolowe i musi zostać zatwierdzona przez udziałowców. Zamknięcie kupna nastąpi najpewniej w roku fiskalnym 2023 i do tego czasu MS nie ma tam nic do gadania. A jak do zamknięcia dealu nie dojdzie to MS i tak musi zapłacić Acti-Blizz $2.27B

  2. Niby nie pokazali nic szczególnego, a jednak patrzę optymistyczniej na ten dodatek niż na Shadowlands przed premierą. Oby blizz tego nie zepsuł.

  3. Yhhh… Tak… No więc co takiego wspaniałego tu mamy.
    – Nowa Rasa która ma dostęp do 1 klasy! Trochę no…słabo
    – Nowa wyspa z 4 zonami + 1 starter dla smoków. Ok, tu pewno jak zwykle poziom graficzny będzie na wysokim poziomie. Pytanie o fabułę tego wszystkiego, praktycznie nie wiemy nic obecnie.
    – ZmIaNy w Ui! – A to od ponad 10 lat nie wykorzystujemy do tego świetnych addonów jak np. Titan bar? (Czy jak to się nazywa obecnie :D) Czy inne cudeńka? Jeśli TO ma byc wielkie „WoW” (bystra gra słow ha-ha!) tego dodatku to bardzo słabo
    – Powrót drzewek talentów – Tutaj na plus, acz na przywracanie wcześniej usuniętych funkcji w grze to chyba Paradox miał monopol? 😛
    – Rozwiniecie craftingu – Bardzo dobry pomysł i tu plus.
    – „nowy” system latania na smoku którego możemy modfikować. Fajnie, ale też go porzucimy z chwilą gdy pojawi się nowy dodatek? To „specjalne” latanie tylko w nowej zonie? Mało informacji, acz jak już wspominałem wizualnie to wygląda bardzo dobrze.
    Jakoś ciężko mi tutaj szukać optymizmu, sam najbardziej interesuje mnie fabuła, więc rozumiecie jak cierpiałem przez te ShAdOwLaNdSy. Nie widzę tutaj WAR w tym Warcrafcie :/ Nawet cinematic jest nudny. Piękny graficznie ale nadal nudny.

    • Jeżeli chodzi o UI to byłoby super gdyby zrobili coś podobnego co ma ffxiv lub swtor gdzie samemu możesz wszystko ładnie dopasować bez addonów. Problem z addonami jest taki, że przez nie content jest coraz trudniejszy, bo one ułatwiają grę, ale dla większości ludzi ogarnięcie 20 różnych addonów potrzebnych już nawet na normala (raidy) to po prostu za dużo zachodu. Robią content pod maks 5% społeczeństwa gry, gdzie ~70% to casuale którzy chcieliby poraidować itp. ale jest to obecnie mocno utrudnione, a reszta się błąka po grze sami nie wiedząc po co. W każdym razie Blizz nie ma pojęcia co robi, bo grę projektuje pod mniejszości.

Dodaj komentarz