11
14.01.2025, 10:00Lektura na 2 minuty

Wyciekły szczegóły remake'u Obliviona. Gra ma być bardziej przystosowana pod współczesnego odbiorcę

Nadal nie mamy jednak oficjalnego potwierdzenia od Bethesdy.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

W grudniu zeszłego roku gruchnęła plotka o potencjalnym remake’u Obliviona na Unreal Enginie 5. Patrzyliśmy na to ze sporą wątpliwością i z tyłu głowy zastanawialiśmy się, jak w takim razie poradzi sobie fanowski projekt Skyblivion, przenoszący czwartą część The Elder Scrolls na silnik Skyrima. 

Więcej światła na całą tę sprawę rzuca portal MP1st, który zauważył błąd na stronie byłego pracownika Virtuos – firmy specjalizującej się w portowaniu gier oraz ich remake’owania. Pracowała m.in. przy nadchodzącym remake’u Metal Gear Solid: Snake Eater.

Według informacji zawartych na stronie wspomnianego developera (którego imię i nazwisko pozostają anonimowe ze względów bezpieczeństwa) miał on pracować nad remakiem Obliviona od 2023 do 2024 roku. Przy okazji zapewnia on wgląd w to, jak będzie wyglądać rozgrywka w nowej wersji produkcji Bethesdy. 

Nowy Oblivion miał być zrobiony całkowicie od nowa, wraz z przebudową sześciu najważniejszych aspektów rozgrywki – staminy, skradania, blokowania, łucznictwa, HUD-u oraz reakcji na obrażenia. Co do blokowania, sporo inspiracji miano czerpać z soulslike’ów oraz gier ACT (MP1st sugeruje, że może chodzić o Assassin’s Creed Ezio Trilogy). Stamina ma być mniej frustrująca, a HUD przerobiony, aby był przejrzystszy oraz bardziej przystosowany pod młodszych graczy. Kwestia dopasowania się do współczesnych trendów giereczkowa została również wdrożona przy okazji systemu strzelania z łuku. 

Żadna z powyższych rewelacji nie została potwierdzona ani przez Bethesdę, ani Virtuos. Szczerze mówiąc, to świetnie, że zobaczymy remake Obliviona, z innej strony byłby to drugi plaskacz dla moderów pracujących w pocie czoła nad wspomnianym Skyblivonem, do którego dokończenia, według najnowszych doniesień, pozostał już tylko jeden region

Dlaczego byłby to drugi plaskacz? Pamiętacie, jak przy okazji premiery serialowego „Fallouta” Bethesda wypuściła aktualizację do Fallouta 4, która opóźniła premierę Fallout London? No, to właśnie to mam na myśli.


Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów915

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze