Xbox stworzy własny system reklam w grach?

Portal Business Insider dotarł do pracowników Microsoftu, którzy podzielili się informacją o rzekomym nadchodzącym systemie reklam w grach na Xboksa. Jak stwierdzili, firma prowadzi obecnie rozmowy z odpowiednimi spółkami. Nowa funkcja pozwoliłaby na umieszczanie i aktualizowanie sponsorowanych treści np. w formie billboardów, banerów lub innych tekstur. Nie wiadomo, czy chodziłoby także o avatary i skiny. Program przyjąłby formę niezależnego ekosystemu przypominającego te od Google’a lub Facebooka.
Co ciekawe, całość ma początkowo nie przynosić zysków Microsoftowi, a bardziej służyć jako poręczna „wkładka” czy też API dla twórców chcących dodatkowo zarobić na swoich tytułach – być może po to, aby chętniej wybierali oni Xboksa jako jedną z platform. Co więcej, firma działa bardzo ostrożnie w obawie przed zirytowaniem użytkowników. Rozmowy zaczęły się rzekomo już w 2018, ale znacząco przyspieszyły po boomie na gry free to play w 2020.

Nowa oferta dołączyłaby do obecnych już na konsolach reklam wyświetlanych w menu głównym. Jak zauważa jeden z informatorów strony, analityk Eric Seufert, w tym ruchu mogą pomóc Microsoftowi niedawne przejęcia Activision Blizzarda (który posiada własną sieć reklamową) oraz adtechowej korporacji Xandr.
Pozostając w temacie przypomnijmy, że ostatnio Zuckerbergowska Meta ogłosiła drakoński cennik za umieszczanie treści na swojej platformie – w krytycznym przypadku twórcy odstąpią Oculusowi niemal połowę zarobków z poziomów, gier i innych rzeczy stworzonych dla nadchodzącego świata VR.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “Xbox stworzy własny system reklam w grach?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Pamiętając Burnout 3 i reklamy Axe i Battlefield 2 na billboardach w grze – nie mam nic przeciwko takim reklamom, ale niestety nie wierzę, by te dodatkowe zyski obróciły się w zmianę gier na mniej p2w…