Związek zawodowy pracowników Raven Software powstanie pomimo sprzeciwu Activision
Władze Activision obiecały poprawienie warunków pracy – ale na razie niezbyt im to wychodzi.
Ostatnie miesiące to ciągłe wstrząsy w Activision Blizzard. Od czasu pozwu w związku z molestowaniem i dyskryminacją w firmie zwolniono łącznie kilkadziesiąt osób. Dodatkowo prezes Bobby Kotick miał wiedzieć o tych przypadkach – i nie reagować.
Od momentu upublicznienia pozwu pracownicy domagają się gruntownych zmian w firmie. Ostatecznie doprowadziło to do strajku i uzwiązkowienia testerów Raven Software, studia należącego Activision i odpowiedzialnego m.in. za rozwój Call of Duty: Warzone.
Jednakże Game Workers Alliance – jak nazwano organizację – ma problemy z rejestracją. Zarząd Activision nie zareagował na żądanie ze strony pracowników o oficjalne uznanie związku (pomimo przytłaczającego poparcia strajku przez zatrudnionych). Z tego powodu testerzy złożą oficjalne pismo do Narodowej Rady ds. Stosunków Pracy (National Labor Relations Board) – federalnej agencji odpowiedzialnej za działalność związków zawodowych – o pełnoprawne zarejestrowanie GWA bez udziału korporacji.
Dopiero po terminie deklaracji Activision w oświadczeniu wyraziło nadzieję na znalezienie wspólnego rozwiązania, ale jednocześnie zastrzegło, że strony nie mogły dojść do porozumienia. Przedstawiciele Game Workers Alliance są jednak wściekli na przełożonych z firmy-matki. Jak napisali na Twitterze:
To była okazja, aby Activision Blizzard pokazało prawdziwe zaangażowanie w poprawianiu standardów pracy i tworzeniu nowych. Zamiast tego wybrało przygotowane w pośpiechu oświadczenie o restrukturyzacji, aby utrudnić nasze prawo do zorganizowania się w związek. (...) Raz jeszcze kiedy zarząd ma wybór, zawsze wydaje się działać niemoralnie.
Rejestracja Games Workers Alliance to ważne wydarzenie w amerykańskim gamedevie, ponieważ jest to drugi związek zawodowy pracowników branży gier w USA po Vodeo Workers United, skupionego wokół niezależnego studia Vodeo Games.
Miniony rok w gamedevie był szczególnie trudny dla pracowników – a w wielu rynkowych gigantach koszmarne warunki pracy niezmiennie panują od lat.
Czytaj dalej
Howdy pardner! Kocham wszelkiego rodzaju gry indie, a moim ulubionym tytułem wszech czasów jest Hollow Knight. Poza grami amatorsko pasjonuję się astronomią i paleontologią, oprócz tego pozostaję miłośnikiem orangutanów i gibonów.