Japonia naprawdę kocha Nintendo. 19 rok z rzędu
Japonia kocha Nintendo. To jeden z tych stereotypów, które naprawdę lśniąco znajdują swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Gracze z drugiego końca globu mają obsesję na punkcie Splatoona 2, kupują milionami Zeldę i Mario. Tamtejsze wyniki często stanowią znaczny procent globalnej sprzedaży nieproporcjonalny do rozmiaru kraju. W 2023 nic się nie zmieniło, co potwierdzają najnowsze dane Famitsu – tamtejszego CD-Action… (To tylko głupi żart, oczywiście chodzi o najbardziej znaną i poważaną w Japonii redakcję grową).
Za rok 20 lat passy
Choć brzmi to niewyobrażalnie, wynika z nich, że już 19 rok z rzędu produkty Nintendo pozostają bestsellerami w dosłownym znaczeniu tego zapożyczenia. Jeśli chodzi o gry. Bo w kwestii konsol PSP raz wzięło i zepsuło ten piękny ciąg. Następne szaleństwo: wszystkie „fizyki” w top 10 to gry na Switcha. Na drugim miejscu króluje PlayStation 5. W świecie, gdzie problemy z dostawami to już rzadkość, może swobodnie sprzedawać się jak świeże bułeczki; około milion świeżych bułeczek. Wyników Xboksa… można się domyślić. To smutny ułamek konsoli, bądź co bądź, tworzonej przez rodaków.
Jak to wygląda w detalu? Pod linkami znajdziecie nasze recenzje, jeśli akurat łakniecie słowa pisanego. Liczby oznaczają sprzedane kopie.

Top 10 najlepiej sprzedających się gier w Japonii 2023
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Switch) – 11 929 603;
- Super Mario Bros. Wonder (Switch) – 1 549 401;
- Pikmin 4 – (Switch) 1 119 027;
- Pokémon Scarlet & Violet (Switch) – 907 432;
- Momotaro Dentetsu World (Switch) – 795 681;
- Mario Kart 8 Deluxe – (Switch) 617 223;
- Kirby’s Return to Dream Land Deluxe (Switch) – 514 581;
- Dragon Quest Monsters 3: The Dark Prince (Switch) – 510 477;
- Splatoon 3 (Switch) – 503 312;
- Super Mario RPG (Switch) – 447 687.
Top 4 najlepiej sprzedających się konsol w Japonii 2023
- Nintendo Switch – 4 062 609;
- PS5 – 2 587 468;
- Xbox Series X/S – 141 712;
- PS4 – 73 292.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Japonia naprawdę kocha Nintendo. 19 rok z rzędu”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nic w tym dziwnego, na Switcha wychodzą co prawda dobre gry, ale jest ich bardzo mało, więc fani tej konsolki zawsze kupują je wszystkie. 😉
Na ps5 nie wychodzi nic. prawie
Zgadzam się
Wszystko się zgadza. Nie może być mowy o lokalnym patriotyzmie w sytuacji, kiedy Sony w przeważającej części zrezygnowało z rodzimego rynku – zarówno graczy, jak i twórców – na rzecz Stanów. PlayStation, czyli mówiąc precyzyjnie Sony Interactive Entertainment, nie jest już japońską korporacją. Na pewno nie w kwestii filozofii tworzenia gier. Nie od czasu, kiedy przekształcono Sony Computer Entertainment w SIE, przeniesiono zarząd oraz siedzibę główną do Kalifornii i przyjęto tamtejszą politykę, kulturę i wzorce moralności za wzór do naśladowania.