rek

Imponujący rekord Baldur’s Gate 3. Mody zostały pobrane już 50 milionów razy

Imponujący rekord Baldur’s Gate 3. Mody zostały pobrane już 50 milionów razy
"Sam Goldman"
Fani nowego Baldura chętnie sięgają nie tylko po samą grę, ale i najróżniejsze produkcje fanów. Imponujący rekord jest wynikiem zaledwie kilku miesięcy wsparcia modów.

Baldur’s Gate 3 ma na koncie wiele sukcesów, w tym zarobienie dla Hasbro mnóstwa pieniędzy, ale też statuetki na The Game Awards i ogromne uznanie graczy. Niemała w tym zasługa zdroworozsądkowego podejścia developerów z Larian Studios (które, przypominam, jest w pewnym sensie studiem polskim…), ale też tego, że sama gra jest po prostu diabelnie dobra. Twórcy po wyjściu z wczesnego dostępu i wydaniu pełnej wersji nie spoczęli na laurach, od czasu do czasu racząc nas różnymi nowościami zmierzającymi do Baldura. W kwietniu tego roku poinformowano o tym, na co czekali wszyscy fani grzebania wewnątrz gier, czyli wzbogaceniu tytułu o oficjalne wsparcie dla modyfikacji.

Nieoficjalne możliwości zmieniania różnych aspektów zabawy były już eksplorowane przez fanów od miesięcy. Półtora tygodnia po premierze można było sięgnąć po pierwsze modderskie podrygi, ale w porównaniu do tego, jak sytuacja wygląda teraz, mój skromny zbiór sprzed ponad roku wygląda bardzo biednie. Developerzy ogłosili właśnie, że chętnych na zmodyfikowanie Baldur’s Gate 3 było mnóstwo. Od czasu wprowadzenia oficjalnego wsparcia modów, sięgnięto po nie już 50 milionów razy.

https://twitter.com/baldursgate3/status/1851655300258185699

Oficjalny katalog pęka od pozycji wpływających na w zasadzie dowolne aspekty przygody – nowe włosy, barwniki, zaklęcia, modyfikator wielkości drużyny, inne kostki, twarze, ubrania i absolutnie wszystko, czego dusza zapragnie. Czasy, w których prace fanowskie były zauważalnie gorszymi wersjami tego, co przygotowali developerzy, dawno minęły – zachęcam do przejrzenia listy, jeśli akurat gracie lub macie w planach Baldur’s Gate’a 3.

Ciężar dalszego urozmaicania produkcji i tak powoli przechodzi na barki amatorów; Larian nie stworzy żadnego dodatku do „trójki” ani pełnoprawnego Baldur’s Gate’a 4, natomiast w pocie czoła pracuje nad kolejnymi projektami. Samo wsparcie co prawda nie wygasa i twórcy podobno mają jeszcze kilka asów w rękawie, które zostaną ujawnione wraz z kolejnymi patchami, ale wsparcie dla modów może być ostatnim tak dużym novum.

Dodaj komentarz