The Last of Us Part 2 Remastered będzie wymagało na Steamie konta PSN mimo braku multiplayera
Gdy PlayStation w maju ubiegłego roku musiało zmierzyć się z szeroką krytyką spowodowaną decyzją o zmuszaniu posiadaczy Helldiversów 2 na Steamie do zakładania kont PlayStation Network, można było odnieść wrażenie, że następnym razem firma będzie ostrożniejsza. Wrażenie to było jednak mylne, ponieważ „niebiescy” nadal forsują je gdzie popadnie, tym razem uwzględniając podrasowaną wersję ich flagowego tytułu – The Last of Us Part 2 Remastered.
Gra Naughty Dog pojawi się na pecetach 3 kwietnia, zgrywając się z premierą pierwszych odcinków serialowej adaptacji The Last of Us, stąd przyszykowano już jej własną kartę na Steamie. Pośród wszystkich informacji na temat zremasterowanej drugiej części cyklu znalazła się też taka, która może zirytować część osób zainteresowanych jej zakupem – do zagrania w The Last of Us Part 2 Remastered musimy posiadać konto PSN. Już przy Helldiversach PlayStation argumentowało taki ruch względami bezpieczeństwa graczy w sieci, jednak tutaj nie mamy do czynienia z żadną formą rozgrywki wieloosobowej.
Kto śledził premiery pecetowych portów ekskluzywnych gier PlayStation, ten raczej nie zdziwi się tą decyzją. Po wybuchu wspomnianych kontrowersji z Helldiversami 2 firma lekko przystopowała, usuwając wymóg założenia kolejnego konta, jeśli chodzi o Ghost of Tsushima (dopóki nie gramy w trybie sieciowym). Ten ruch najwyraźniej miał tylko ostudzić atmosferę, kiedy afera się pojawiła – niedługo później dowiedzieliśmy się, że do ogrania God of War Ragnarok również trzeba mieć konto PSN.
W tym przypadku review bombing gry na Steamie nie pomógł, a PlayStation najwyraźniej poczuło, że może bezproblemowo wprowadzać PSN do innych gier. Sprawa dotyczyć będzie też Horizon Zero Dawn Remastered czy właśnie The Last of Us Part 2 Remastered. Protest zadziałał przy Helldiversach 2, gdzie firma mierzyła się ze sporą bazą aktywnych fanów produkcji, którzy z natury rzeczy byli potrzebni do utrzymywania sieciowego tytułu przy życiu. W przypadku Horizona czy The Last of Us sprawa ma się zgoła inaczej – ważny jest sam zakup przez konsumenta, a co później się będzie działo, to już inna sprawa.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “The Last of Us Part 2 Remastered będzie wymagało na Steamie konta PSN mimo braku multiplayera”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ja nie wiem co im nagle przypomniało się wciskać tego PSN do PC przy poprzednim the last of us czy Spider-manach a czy grach od Quantic dream ale taki spider man 2 ma już to wciśnięte. Nie było tego wymuszenia a nagle teraz zaczęli to wciskać i nie wiadomo po co bo na pewno nie uwierzę w argument o bezpieczeństwie zapewne do szpiegowania z drugiej strony inne gry np od EA czy Ubi też potrzebują po mimo posiadania na steam do odpalenia EA app czy U-play.
Chodzi o zwiększenie liczby użytkowników Sony, co dobrze wygląda przed akcjonariuszami, chodzi o kontrolę i dostęp do danych, chodzi o przyzwyczajenie pecetowców do ekosystemu Sony, które może przecież kiedyś wrzucić do konsolowego PS Store rzeczy wydane na PC (wchodząc na stronę PlayStation są tam na razie linki gier Sony PC do Steam i Epica). Słowem, chodzi o szmal i ten wymóg posiadania konta PSN nie jest przypadkowy. Oni tam mają wszystko liczone i prognozowane, nie bój nic:)
Az dziwi ze nie „upatchowali” poprzednich gier ktore tego nie mialy.
Od biedy mopgę się zgodzić na konto PSN w grze multi, mogę przymknąć oko na opcjonalne konto PSN w grach single z jakimś trybem sieciowym. Ale czystym grom single wymagającym kont i logowań mówię nie.