rek

Poznaliśmy dokładne koszty produkcji Kingdom Come: Deliverance 2. Na grę wydano ułamek kwoty Wiedźmina 3

Poznaliśmy dokładne koszty produkcji Kingdom Come: Deliverance 2. Na grę wydano ułamek kwoty Wiedźmina 3
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Bardzo zaskakuje fakt, że wysokobudżetowy tytuł o tej skali kosztował Warhorse Studios tak niewiele.

Milion w ciągu jednego dnia – tylu graczy skusiło się na podróż przez średniowieczne Czechy chwilę po wydaniu Kingdom Come: Deliverance 2. To całkiem obiecujący początek dla produkcji, która szturmem podbiła serca recenzentów, graczy oraz UV-a. Więcej o jego zachwytach przeczytacie w recenzji na naszej stronie. Wracając jednak do pieniędzy – okazało się, że natychmiastowe zainteresowanie tytułem Warhorse Studios przyniosło bardzo niespodziewane rezultaty.

Na portalu Seznam Zprávy ukazał się krótki wywiad z szefem studia, Danielem Vavrą, który zdradził dodatkowe szczegóły odnoszące się do niedawnych sukcesów sprzedażowych. Otóż szybkie osiągnięcie miliona kopii przyczyniło się także do zwrócenia całkowitych kosztów produkcyjnych, co w realiach kosztów produkcyjnych gier segmentu AAA może wydawać się nieco podejrzane. Daniel Vavra podzielił się jednak informacją, ile faktycznie kosztowało wyprodukowanie Kingdom Come: Deliverance 2.

https://twitter.com/WarhorseStudios/status/1887155255130866099

Wedle informacji Seznam Zprávy produkcja „dwójki” wyniosła miliard koron czeskich, co przekłada się na kwotę około 41 milionów dolarów. Zestawmy to z potencjalnymi kosztorysami innych gier z wysokobudżetowej półki. Red Dead Redemption 2 – ok. 170 milionów dolarów. Baldur’s Gate 3 – ok. 100 milionów dolarów. Wiedźmin 3 (gra z 2015 roku) – ok. 75 milionów dolarów. Niektóre produkcje potrafiły przekraczać znacznie większe kwoty, jak np. Cyberpunk 2077 czy Call of Duty: Black Ops – Cold War. Produkcja Treyarchu wyniosła Activision nawet 700 milionów dolarów.

A popularność Kingdom Come’a cały czas rośnie. Wczoraj produkcja pobiła swój dotychczasowy rekord jednocześnie grających na Steamie i teraz wynosi on ponad 256 tysięcy. To pozwoliło grze wskoczyć do najlepszej pięćdziesiątki platformy Valve pod względem debiutów w historii.

Zanim jednak wy wyruszycie w podróż ku chwale wielkich Czech, zapoznajcie się chwilę z poradami, jakie zostawił dla was UV. I przygotujcie się na pewne „kwiatki” optymalizacyjne, jednak nie martwcie się – na razie możecie wspomóc się pracą moderów.

4 odpowiedzi do “Poznaliśmy dokładne koszty produkcji Kingdom Come: Deliverance 2. Na grę wydano ułamek kwoty Wiedźmina 3”

  1. Ułamek.

  2. Warto by dodać dla tych pocących się teraz ze szczęścia, że Wiedźmin 3 był tworzony w dużej mierze od podstaw na kolejnej iteracji ich silnika, który jeszcze musieli rozwinąć.
    Tymczasem Warhrose wydało 2-gą część KC, która w 80-90% ma dokładnie te same mechaniki i mechanizmy co 1-ka, cały czas na tym samym silniku i jest po prostu bardzo dopieszczoną wersją 1-ki z nową fabułą i nowym światem.

    • Za to Wiesiek miał premierę 10 lat temu. Prawda jest taka, że obecne budżety gier AAA są rozdmuchane przez złe zarządzanie i wymagania, zwłaszcza czasowe, ze strony kierownictwa.
      Chcemy wydać grę jak najszybciej – zaczynamy robić wiele elementów na raz, nawet jeśli projekt nie jest gotowy. Zmiany w jednym wymuszają wyrzucenie do kosza pracy innych zespołów.
      Opóźnienia oznaczają nadgodziny – dodatkowo płatne i mniej wydajne.
      Nadmiar pracy zwiększa rotację pracowników, co oznacza koszty wdrażania nowych.

      ME 3 powstawał podobnie jak KC 2 i kosztował 40 mln $ w 2012.

  3. Dobrze wiedzieć, że za tak relatywnie małe pieniądze da się wydać grę AAA o dobrym poziomie.

Dodaj komentarz