Poznaliśmy dokładne koszty produkcji Kingdom Come: Deliverance 2. Na grę wydano ułamek kwoty Wiedźmina 3

Milion w ciągu jednego dnia – tylu graczy skusiło się na podróż przez średniowieczne Czechy chwilę po wydaniu Kingdom Come: Deliverance 2. To całkiem obiecujący początek dla produkcji, która szturmem podbiła serca recenzentów, graczy oraz UV-a. Więcej o jego zachwytach przeczytacie w recenzji na naszej stronie. Wracając jednak do pieniędzy – okazało się, że natychmiastowe zainteresowanie tytułem Warhorse Studios przyniosło bardzo niespodziewane rezultaty.
Na portalu Seznam Zprávy ukazał się krótki wywiad z szefem studia, Danielem Vavrą, który zdradził dodatkowe szczegóły odnoszące się do niedawnych sukcesów sprzedażowych. Otóż szybkie osiągnięcie miliona kopii przyczyniło się także do zwrócenia całkowitych kosztów produkcyjnych, co w realiach kosztów produkcyjnych gier segmentu AAA może wydawać się nieco podejrzane. Daniel Vavra podzielił się jednak informacją, ile faktycznie kosztowało wyprodukowanie Kingdom Come: Deliverance 2.
Wedle informacji Seznam Zprávy produkcja „dwójki” wyniosła miliard koron czeskich, co przekłada się na kwotę około 41 milionów dolarów. Zestawmy to z potencjalnymi kosztorysami innych gier z wysokobudżetowej półki. Red Dead Redemption 2 – ok. 170 milionów dolarów. Baldur’s Gate 3 – ok. 100 milionów dolarów. Wiedźmin 3 (gra z 2015 roku) – ok. 75 milionów dolarów. Niektóre produkcje potrafiły przekraczać znacznie większe kwoty, jak np. Cyberpunk 2077 czy Call of Duty: Black Ops – Cold War. Produkcja Treyarchu wyniosła Activision nawet 700 milionów dolarów.
A popularność Kingdom Come’a cały czas rośnie. Wczoraj produkcja pobiła swój dotychczasowy rekord jednocześnie grających na Steamie i teraz wynosi on ponad 256 tysięcy. To pozwoliło grze wskoczyć do najlepszej pięćdziesiątki platformy Valve pod względem debiutów w historii.
Zanim jednak wy wyruszycie w podróż ku chwale wielkich Czech, zapoznajcie się chwilę z poradami, jakie zostawił dla was UV. I przygotujcie się na pewne „kwiatki” optymalizacyjne, jednak nie martwcie się – na razie możecie wspomóc się pracą moderów.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Poznaliśmy dokładne koszty produkcji Kingdom Come: Deliverance 2. Na grę wydano ułamek kwoty Wiedźmina 3”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ułamek.
Warto by dodać dla tych pocących się teraz ze szczęścia, że Wiedźmin 3 był tworzony w dużej mierze od podstaw na kolejnej iteracji ich silnika, który jeszcze musieli rozwinąć.
Tymczasem Warhrose wydało 2-gą część KC, która w 80-90% ma dokładnie te same mechaniki i mechanizmy co 1-ka, cały czas na tym samym silniku i jest po prostu bardzo dopieszczoną wersją 1-ki z nową fabułą i nowym światem.
Za to Wiesiek miał premierę 10 lat temu. Prawda jest taka, że obecne budżety gier AAA są rozdmuchane przez złe zarządzanie i wymagania, zwłaszcza czasowe, ze strony kierownictwa.
Chcemy wydać grę jak najszybciej – zaczynamy robić wiele elementów na raz, nawet jeśli projekt nie jest gotowy. Zmiany w jednym wymuszają wyrzucenie do kosza pracy innych zespołów.
Opóźnienia oznaczają nadgodziny – dodatkowo płatne i mniej wydajne.
Nadmiar pracy zwiększa rotację pracowników, co oznacza koszty wdrażania nowych.
ME 3 powstawał podobnie jak KC 2 i kosztował 40 mln $ w 2012.
Dobrze wiedzieć, że za tak relatywnie małe pieniądze da się wydać grę AAA o dobrym poziomie.