Doom: The Dark Ages otrzymał sporą aktualizację. Poprawiono miks audio
Doom: The Dark Ages jest z nami od jakiegoś czasu i… zrobiło się o nim ostatnio dość cicho. Przynajmniej jak na markę tego kalibru. To kolejna odsłona serii, która wywołała mieszane reakcje wśród fanów i krytyków. Dobrym tego przykładem może być recenzja UV-a, który wystawił doomowemu prequelowi ocenę 9/10, podczas gdy ja skłaniałbym się raczej ku szóstce, o czym więcej przeczytacie w mojej analizie systemu walki.
Do gry trafiła właśnie pierwsza duża aktualizacja, która w znacznej mierze ma naprawiać błędy (choć UV na swoim profilu na X-ie zgłaszał, że problem z odblokowaniem jednego z osiągnięć wciąż występuje). Twórcy zajęli się też miksem audio – według nich muzyka i efekty dźwiękowe powinny być teraz znacznie lepiej zbalansowane. To istotna zmiana, bo wcześniej, nawet po podgłośnieniu samej muzyki względem reszty, trudno było o satysfakcjonujący odsłuch. Bardzo dobrze opisał to zresztą Huwer w swoim tekście, tłumacząc, dlaczego „spartolono” audio w The Dark Ages.
Na liście poprawek znalazło się sporo elementów związanych z dźwiękiem – nie chodziło jedynie o głośność muzyki, ale także o problemy z efektami, które nie odtwarzały się lub znikały w trakcie przerywników filmowych. Z rzeczy technicznych: od teraz Rozdrabniacz nie traci funkcjonalności po wykonaniu egzekucji, a także przyspieszono poruszanie się na smoku. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie Slayers Club.
Jak obecnie radzi sobie Doom: The Dark Ages, jeśli chodzi o zaangażowanie graczy? Jak pokazuje SteamDB, liczba aktywnych użytkowników systematycznie spada, choć w szczytowym momencie gra przyciągnęła ponad 30 tysięcy osób – mowa wyłącznie o platformie Valve. Tradycyjnie nie znamy wyników z Game Passa, ale jeśli Doom Eternal potrafi po pięciu latach od premiery osiągać na Steamie lepsze wyniki niż The Dark Ages, to trudno mówić o spektakularnym sukcesie. Szczególnym sygnałem ostrzegawczym wydaje się chwalenie liczbą „zaangażowanych” użytkowników – według oficjalnych danych miało ich być 3 miliony sześć dni po premierze.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Doom: The Dark Ages otrzymał sporą aktualizację. Poprawiono miks audio”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Szczególnym sygnałem ostrzegawczym wydaje się chwalenie liczbą „zaangażowanych” użytkowników”
A jak inaczej ma to być mierzone w przypadku gry, która wychodzi jednocześnie w modelu subskrypcji, jak i sprzedaży?
Wgl określanie sukcesu na podstawie Steama to kompletny absurd w przypadku gry, która wychodzi na 3 różnych platformach, z czego na samym PC w dwóch różnych sklepach (i ofc subskrypcja).
A przypadkiem E33 nie chwalilo sie liczba sprzedanych kopii i wyszlo na wielu platformach (w tym gamepass) i liczby na steamie byly (i dalej sa) 10 krotnie wieksze niz te z Dark Ages?
Gra to flop, nie maja sie czym chwalic i tyle, zawsze to robili a teraz nagle cichutko siedza i dzieki nie za ilosc sprzedanych kopii tylko za ilosc graczy xD
Kazdy kto gral w ta gre mowi ze to najgorsza czesc z ostatniej trylogii.
Troche za pozno, wyobraz sobie wydac gre w ktorej muzyka jest jedna z glownych atrakcji i nie dziala przez miesiac od premiery xD