rek

Wonder Woman to nie gra-usługa, wróci system nemezis. Koniec trendu?

Wonder Woman to nie gra-usługa, wróci system nemezis. Koniec trendu?
Po Sieci rozeszła się plotka, że nowa gra o Wonder Woman będzie typu live service. Warner Bros. postanowiło to zdementować.

Nie tylko środowisko technologiczne ekscytuje się okresowo AI, NFT czy kryptowalutami. W grach także mamy wielkie trendy, które próbują wykorzystać zwłaszcza korporacje. Kiedyś lootboksy, od kilku lat zaś gry-usługi, motywowane przez wielkie sukcesy wybranych produkcji wieloosobowych. Chyba szczytem tego szaleństwa była zapowiedź 12 takich tytułów przez Sony. Ostatnio okazało się, że zmniejszyli tę liczbę o połowę.

W tym kontekście to ciekawe, że tak duża firma jak Warner Bros. poczuła potrzebę skorygowania plotki, że ich nowa produkcja będzie grą-usługą. Sugerowałoby to, że nie jest już to powód do wielkiej dumy. Ale po kolei.

Wonder Woman to NIE gra-usługa

„Wonder Woman twórców Shadow of Mordor może być grą-usługą”. Taka plotka poszła w eter w tym tygodniu. Źródłem było ogłoszenie o pracę w Monolith Productions. Wyraźnie napisano, że dobrze, gdyby zatrudniona osoba miała doświadczenie w live service.

Warner Bros. w odpowiedzi na tę relewację przesłał dementi redakcji IGN.

Wonder Woman to przygodowa gra akcji dla jednego gracza, osadzona w dynamicznym, otwartym świecie. To doświadczenie z perspektywy trzeciej osoby pozwoli graczom wcielić się w Dianę z Themysciry i przedstawić oryginalną historię osadzoną w uniwersum DC, zawierającą także System Nemezis. Wonder Woman nie jest projektowane jako gra-usługa.

MOMENT, SYSTEM NEMEZIS?

Ta informacja dorzucona jak gdyby nigdy nic rozgrzała wiele osób. System Nemezis to fascynująca część mechaniki Shadow of Mordor, poprzedniej gry twórców Wonder Woman. W skrócie chodzi o to, że silnik symuluje dochodzenie naszych bossów (oczywiście nie szefów, a wrogów) do władzy. Uwzględnia przy tym całą masę czynników i jest uznawany za świetne osiągnięcie studia Monolith, ponieważ przywódcy mają za każdym razem bogatą, niepowtarzalną historię nienawiści oraz ambicji. I pamiętają, co im zrobiliśmy.

Mechanika nigdy nie trafiła do innych tytułów, bo została opatentowana.

4 odpowiedzi do “Wonder Woman to nie gra-usługa, wróci system nemezis. Koniec trendu?”

  1. Brakuje tylko „Zobacz jak” w tytule…

  2. „Wonder Woman nie jest projektowane jako gra-usługa.”
    Ja tam na razie pozostanę sceptyczny.

    • PlaystationFanboy 20 listopada 2023 o 08:18

      „Wonder Woman to przygodowa gra akcji dla jednego gracza…” z mikropłatnościami;)

  3. Zobaczymy.

Dodaj komentarz