Tiny Glade: Imponująca technologia stojąca za niepozorną grą

Żyjemy w czasach absolutnej dominacji technologicznej, jeśli chodzi o narzędzia do tworzenia gier. Podobnie jak na rynku kart graficznych, także tutaj funkcjonuje duopol, w tym wypadku Unity i Epica. Choć ten pierwszy silnik miał niemałe kłopoty wizerunkowe na skutek głupiej decyzji prezesa firmy, sytuacja powoli wraca do normy sprzed całej afery, a liczba gier stawiających na Unity nie zmalała wcale znacząco. Tworzenie autorskich silników jest dziś bardzo rzadko spotykane, z kolei jeśli idzie za tym wykonanie tak wzorowe, jak w Tiny Glade, to warto o tym wspomnieć.
Tiny Glade to produkcja stworzona przez dwie osoby. Cała gra to relaksujący symulator, w którym budujemy wymarzone zamki w sposób całkowicie dowolny. I chociaż gameplay nie brzmi może specjalnie zachęcająco, to Tiny Glade ma bardzo relaksujący klimat, a spokojna radość tworzenia naprawdę koi nerwy – kto miał okazję zagłębić się w Dorfromantika lub jego liczne klony albo Unpacking (tak jak 9kier), ten wie, o czym mówię.
Gra powstała w zasadzie w języku programowania Rust. Digital Foundry przygotowało na ten temat konkretny materiał, który w prosty sposób wyjaśnia techniczną stronę produkcji – od proceduralnego generowania, aż do śledzenia promieni na maszynach teoretycznie go nieobsługujących.
Tiny Glade jest dostępne na Steamie z niewielką zniżką jeszcze przed kilka godzin, ale nawet bez promocji nie obciąży wam przesadnie portfela, bo kosztuje niecałe 60 zł.
Czytaj dalej
6 odpowiedzi do “Tiny Glade: Imponująca technologia stojąca za niepozorną grą”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
> Ruście, czyli survivalu, będącym na rynku już od wielu lat
Ok, radzę Panu autorowi dokładnie sprawdzić, jak niemądre jest to stwierdzenie, delikatnie mówiąc.
„Gra powstała w zasadzie w… Ruście, czyli survivalu, będącym na rynku już od wielu lat” …
artykuły na CDA są już w klimacie jesiennym, człowiek depresji dostaje, szkoda gadać…
Autorze:
„created as a weekend project using Bevy, a data-driven game engine powered by the Rust programming language.”
https://80.lv/articles/exclusive-tiny-glade-developers-discuss-bevy-proceduralism-publishers-cozy-games/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rust_(j%C4%99zyk_programowania)
Niepotrzebnie podałeś na tacy…
Zabawna wpadka
Z Rustem zabawna wpadka. Zgaduję, że autor pisał artykuł przed kawą. Jeśli tak, łączę się w bólu, poranne zadania zawsze najgorsze 😉