Hellblade: Senua´s Sacrifice – Sprzedaż przekroczyła oczekiwania twórców [WIDEO]
Gra zarobiła na siebie w trzy miesiące.
W dzisiejszym "dzienniku developerskim" twórcy Hellblade: Senua's Sacrifice opowiadali o niełatwym starcie tytułu, którego nieprzystępna natura nie wróżyła sukcesu komercyjnego. Miesiąc temu okazało się jednak, że gra jest bliska tego, by zwrócić twórcom koszty jej produkcji. Dzisiaj ogłoszono to już oficjalnie. Produkcja, która spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem krytyków – 81% dla wersji PS4 i 83% dla PC na Metacriticu (recenzujący w CDA 10/2017 CormaC wystawił natomiast 9) – w zaledwie trzy miesiące od premiery (choć zakładano, że uda się to w przeciągu dziewięciu miesięcy) sprzedała się w 500 tysiącach egzemplarzy, co oznacza, że wszystkie pieniądze spływające na konto Ninja Theory od tej pory są już zyskiem.
Połowa kopii rozeszła się w pierwszym tygodniu (a 75 tysięcy osób zamówiło grę w przedsprzedaży!), znacznie przewyższając oczekiwania developerów. Do tej pory Hellblade: Senua's Sacrifice może pochwalić się przychodami w wysokości 13 milionów dolarów. To całkiem niezły wynik jak na trzy lata pracy niewielkiego (średnio zatrudniającego w tym czasie ok. 20 ludzi) studia. Warto nadmienić, że tytuł został nominowany w aż pięciu kategoriach w The Game Awards 2017 i tylko The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Horizon Zero Dawn, Destiny 2 i Super Mario Odyssey mogą pochwalić się większą liczbą nominacji.
Czytaj dalej
W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.