6
5.07.2018, 10:15Lektura na 1 minutę

Fortnite: Mobilna wersja zarabia pięć razy więcej niż mobilny PUBG...

...choć ma dwukrotnie mniej pobrań. Jak to możliwe?


Mateusz Witczak

Do takich właśnie wniosków doprowadza nas raport Sensor Tower, opublikowany na łamach Bloomberga. Analitycy twierdzą, że choć Fortnite (obecny tylko na iOS-ie) pod względem ściągnięć przegrywa z kretesem z PlayerUnknown’s Battlegrounds (dostępnym na iOS-ie i Androidzie), jego użytkownicy zostawiają w grze więcej pieniędzy.

Na 11 tygodni od premiery Fortnite wygenerował 92 miliony dolarów, pięć razy więcej, niż zgromadził w analogicznym czasie jego konkurent. Nadmieńmy, że dane nie uwzględniają Chin, gdzie PUBG jest znacznie popularniejszy.

Gra Epic Games wygrywa zwłaszcza na rynku amerykańskim, który zapewnił jej 75 milionów dolarów. Innymi słowy: 60% ogólnego przychodu.

wks1_4brn.jpg


PUBG zwycięża zaś w Japonii (17% wpływów) i Korei Południowej (11%).  

wks2_4brn.jpg


Nadmieńmy, że przychody z mobilnego PUBG-a wzrosły (i to o 365%!) po starcie usługi Royale Pass (podstawowa wersja jest darmowa, ale za Elite Royale Passa zapłacimy ok. 10 dolarów). W efekcie mobilne PlayerUnknown’s Battlegrounds zarabia jakieś 700 tys. dolarów dziennie!

wks3_4brn.jpg

Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze