Red Dead Redemption II: Do sklepów wysłano już 17 milionów egzemplarzy
W swoim sprawozdaniu finansowym Take-Two chwali się również znakomitymi wynikami innych swoich gier.
Najnowszy raport za drugą ćwiartkę roku finansowego 2019 wydawcy pokazuje, że Take-Two ma wiele powodów do radości. Przychody netto spółki wzrosły z 443,6 mln dolarów w analogicznym okresie zeszłego roku do 492,7 mln dolarów, z czego 49% stanowiły „powtarzające się wydatki konsumentów”, przez co firma rozumie sprzedaż DLC oraz mikrotransakcje. Sprzedaż cyfrowa przyniosła łącznie 358,4 mln dolarów (w porównaniu z 302,9 mln w 2017), czyli blisko 73% wartości przychodów. Dochody netto wyniosły 25,4 mln dolarów, co jest miłą odmianą po stracie netto 2,7 mln dolarów rok wcześniej.
Co istotne, powyższe liczby obejmują okres do 30 września, więc uwzględniają sprzedaży Red Dead Redemption II, które już w weekend otwarcia wygenerowało 725 mln dolarów przychodu. Mimo że premiera gry miała miejsce już po zakończeniu okresu finansowego, twórcy raportu postanowili wspomnieć o niej w komentarzu:
Red Dead Redemption II sprzedało się przez osiem dni od premiery w większym nakładzie niż Red Dead Redemption w ciągu pierwszych ośmiu lat – do tej pory wysłaliśmy do sklepów 17 mln egzemplarzy gry.
Co w takim razie zarobiło dla Take-Two tyle pieniędzy, jeżeli nie western Rockstara? Świetnie poradziło sobie NBA 2K19, które osiągnęło w USA najlepszą sprzedaż w pierwszym miesiącu wśród wszystkich gier sportowych po 1995 roku (dane z wcześniejszych lat nie były śledzone), a także było najlepiej sprzedającym się tytułem z gatunku w 2018. Również GTA V nie przestaje zarabiać, przekraczając 100 mln egzemplarzy wysłanych do sklepów, a GTA Online nieustannie generuje zyski dla firmy, mając znaczący udział w sukcesie.
Wygląda na to, że Take-Two będzie mogło uznać bieżący rok finansowy za wyjątkowo udany – już teraz firma spodziewa się, że jej łączny przychód netto wyniesie do marca 2019 pomiędzy 2,55 a 2,65 mld dolarów, dochód netto zaś – od 202 do 232 mln dolarów.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.