12
1.04.2019, 18:15Lektura na 2 minuty

Minecraft: Bloki jeszcze nigdy nie wyglądały tak pięknie

Path tracing tchnął nowe życie w dzieło życia Markusa Perssona.


Jakub „rajmund” Gańko

Wszyscy lubimy, kiedy grafika w grze prezentuje się olśniewająco. Gdyby było inaczej, wciąż gralibyśmy pewnie na NES-ach, a producenci kart graficznych z pewnością nie zbijaliby na swoich produktach takich majątków. Nie zmienia to jednak faktu, że jedna z najpopularniejszych gier naszych czasów wygląda... cóż, Minecraft, jaki jest, każdy widział. Ale takiego Minecrafta jeszcze nie widzieliście.

Okazuje się, że wystarczyło zainstalować paczkę najnowszych shaderów z pakietu Sonic Ether’s Unbelievable Shaders (SEUS), która wykorzystuje path tracing. To nie to samo, co znany nam m.in. z ostatniego Metra i Battlefielda V ray tracing, ale też wygląda cudownie. Oczywiście naturalną konsekwencją zastosowania takiej technologii jest fakt, że nie odpalimy już Minecrafta na byle pralce. Notglacier – którego tweety przytaczamy poniżej – przyznaje, że na Core i9-9900 i karcie GTX 1070 Ti ledwo wyciągał 25-40 fps-ów.

Ale przynajmniej popatrzcie, jak to wygląda w akcji:


Jak widać, nie tylko sztuczna inteligencja umie upiększyć nam wirtualne życie. Jeśli jesteście chętni na eksperymenty na własnym sprzęcie, musicie wpierw wesprzeć Sonic Ethera na Patreonie.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów2007

Obserwujących10

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze