Minecraft: Bloki jeszcze nigdy nie wyglądały tak pięknie
Path tracing tchnął nowe życie w dzieło życia Markusa Perssona.
Wszyscy lubimy, kiedy grafika w grze prezentuje się olśniewająco. Gdyby było inaczej, wciąż gralibyśmy pewnie na NES-ach, a producenci kart graficznych z pewnością nie zbijaliby na swoich produktach takich majątków. Nie zmienia to jednak faktu, że jedna z najpopularniejszych gier naszych czasów wygląda... cóż, Minecraft, jaki jest, każdy widział. Ale takiego Minecrafta jeszcze nie widzieliście.
Okazuje się, że wystarczyło zainstalować paczkę najnowszych shaderów z pakietu Sonic Ether’s Unbelievable Shaders (SEUS), która wykorzystuje path tracing. To nie to samo, co znany nam m.in. z ostatniego Metra i Battlefielda V ray tracing, ale też wygląda cudownie. Oczywiście naturalną konsekwencją zastosowania takiej technologii jest fakt, że nie odpalimy już Minecrafta na byle pralce. Notglacier – którego tweety przytaczamy poniżej – przyznaje, że na Core i9-9900 i karcie GTX 1070 Ti ledwo wyciągał 25-40 fps-ów.
Ale przynajmniej popatrzcie, jak to wygląda w akcji:
Messing around a bit more
— notglacier (@notglacier) March 30, 2019
you can do indirect lighting and stuff now pic.twitter.com/X8q3msBen7
Jak widać, nie tylko sztuczna inteligencja umie upiększyć nam wirtualne życie. Jeśli jesteście chętni na eksperymenty na własnym sprzęcie, musicie wpierw wesprzeć Sonic Ethera na Patreonie.