9
20.03.2020, 10:57Lektura na 2 minuty

Half-Life: Alyx może być największą dotychczasową premierą 2020 na Steamie

Nawet pomimo tego, że posiadacze sprzętu VR stanowią jedynie 1% wszystkich użytkowników.


Witold Tłuchowski

Half-Life 3 miał się nigdy nie wydarzyć. Oczywiście, „we want to believe” etc., ale Valve od czasu wypuszczenia Episode Two milczało na temat zwieńczenia historii Gordona Freemana. Plotek, spekulacji i wróżenia z fusów nie było końca, ale ostatecznie firma postanowiła wypuścić... prequel. I to do tego wyłącznie na VR. Ale wiecie co? Wszyscy i tak oszaleliśmy z entuzjazmu.

Okej, odrobinę przesadzam, jednak zapowiedź Half-Life: Alyx wywołała ogromne zainteresowanie i doprowadziła do wyprzedania zapasów Valve Index na całym świecie. Od momentu pierwszej prezentacji gry gogle znalazły dwa razy więcej nabywców niż w kilku poprzednich miesiącach na rynku i to pomimo ceny 4 669 zł – a pamiętajmy, że Alyx zadziała również na zestawach innych firm.

Spodziewaliśmy się więc, że nowy Half-Life będzie największą VR-ową premierą w historii, ale wygląda na to, iż na pecetach spokojnie może stawać w szranki także z tradycyjnymi grami. Według danych portalu PlayTracker liczba zamówień przedpremierowych przekroczyła 300 tysięcy (zaznaczmy, iż tytuł jest dodawany automatycznie do Valve Index i nowych gogli HTC), a dzięki sprzedaży w dzień premiery powinna przebić wyniki Borderlands 3, Wolcena czy Metro Exodus (oczywiście mówimy wyłącznie o Steamie) – jedyną produkcją, która może poradzić sobie lepiej od Alyx, jest Doom Eternal. Rezultat ten jest tym bardziej imponujący, gdy zdamy sobie sprawę, że tylko 1% użytkowników platformy posiada sprzęt VR.

Half-Life: Alyx na Steamie zadebiutuje 23 marca.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze