GOG chwali się wynikami. Co trzecia sprzedana gra to erpeg, liczba aktywnych użytkowników wzrosła o ponad 200%
Połowa klientów pochodzi z Europy.
W niedawnym raporcie finansowym dotyczącym 2020 CD Projekt chwalił się również wynikami swojego sklepu (przypomnijmy: od kwietnia do marca 20,66 miliona złotych zysku przy 343,75 milionach złotych przychodu*), jednak ginęły gdzieś one w zalewie informacji o formie Cyberpunka czy Wiedźmina 3. GOG postanowił więc przygotować własne podsumowanie.
Czego się więc możemy dowiedzieć z opublikowanej infografiki? Miesięczna liczba aktywnych użytkowników od 2019 wzrosła o 208% (w wypadku GOG Galaxy było to aż 805%), a konto założyło 392% więcej osób. Niemal połowa kupujących pochodziła z Europy (49%), na drugim miejscu znalazła się zaś Ameryka Północna (34%). Sklep sporo do zrobienia ma jeszcze w Azji, skąd pochodzi jedynie 6% wpływów. Z kolei liczba dostępnych pozycji przekroczyła 4700. W 2020 do oferty trafiły zaś 483 nowe gry (w sumie było ich ponad 1000).
Specjalnie nie zaskakuje, że aż 73% użytkowników należy do grupy wiekowej 18-34 lata. Preferują oni produkcje singleplayer i erpegi – te ostatnie pozostają najpopularniejszym gatunkiem (należy do nich 36% zakupionych gier), za nimi uplasowały się strategie (22%).
GOG chwali się też odsetkiem zwrotów wynoszącym zaledwie 1,39% (a warto zaznaczyć, że sklep daje na to aż 30 dni).
*To wzrost o 114% względem 2019.