9
12.05.2021, 09:34Lektura na 2 minuty

Rekordowy rok Assassin’s Creed, Rainbow Six Siege w top 10 najpopularniejszych gier branży

Bardzo dobrze poradziło sobie też Immortals Fenyx Rising.


Witold Tłuchowski

Trzeba przyznać, że Ubisoft w zeszłym roku nie spoczął na laurach. Wydawca wypuścił w końcu w 2020 aż trzy tytuły AAA z otwartym światem, jednocześnie wspierając produkcje dostępne na rynku już od dłuższego czasu. Spółka zdobyła też w tym czasie prawa do uniwersum Gwiezdnych Wojen i choć humorów zarządowi na pewno nie poprawiały oskarżenia o mobbing w firmie, miniony rok raczej zapisze się w pamięci korporacji dobrze.

Pomogą w tym świetne wyniki finansowe, jakie zobaczyć możemy w raporcie finansowym za rok 2020/2021. Sprzedaż gier Ubisoftu przyniosła w tym okresie 2,223 miliarda euro (ok. 10 miliardów złotych), co jest wzrostem o 39,4% względem 2019/2020. Łączna liczba użytkowników tytułów wydawcy sięgnęła 141 milionów (o 20% więcej niż rok wcześniej).

Spora w tym zasługa Assassin’s Creed Valhalla – w tym roku przychody generowane przez serię pobiły o 50% dotychczasowy rekord ustanowiony w 2012. Valhalla jest też najszybciej sprzedającą się odsłoną całego cyklu.

Rainbow Six Siege było zaś jedną z dziesięciu najpopularniejszych gier w branży w 2020 (konkretnych liczb nie podano, choć wiemy, że nigdy wcześniej tak chętnie nie oglądano rozgrywek e-sportowych z tego tytułu, a procentowy wzrost graczy był aż dwucyfrowy). O Rainbow Six Quarantine dowiedzieliśmy się tylko tyle, iż jego premiera wciąż zaplanowana jest na obecny rok finansowy.

Bardzo dobrze poradziło sobie też Immortals Fenyx Rising, szczególnie – jak dodano podczas konferencji – na Switchu. „Spektakularny wzrost zainteresowania” odnotowało także Just Dance. Warto zauważyć, że ponad połowa zaksięgowanych sum pochodziła ze sprzedaży gier wydanych w poprzednich latach (już trzeci rok z rzędu, choć w 2019/2020 wartość ta wyniosła ponad 70%, więc sporo więcej).

Dla fanów firmy mam też mniej wesołe wieści. Frederick Duguet, dyrektor finansowy Ubisoftu, zapowiedział, że dotychczasowa polityka wydawania 3-4 gier AAA na rok nie jest już „właściwym wskaźnikiem dynamiki kreacji wartości” spółki. Zamiast tego mamy spodziewać się „większej częstotliwości treści” (zarówno tytułów premium, jak i free-to-playów) – wszystko po to, by zwiększyć ogólną liczbę odbiorców.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze