2
około 6 godzin temuLektura na 3 minuty

Blizzard zapowiada radykalne zmiany w Overwatchu 2. Powrót lootboksów, trzecioosobowa perspektywa i perki bohaterów

Blizzard podejmuje się kolejnych wysiłków poprawy negatywnego zdania graczy o Overwatchu 2.


Michał Gąsior

Overwatch 2 przy swoim debiucie zaliczył rekord, którym Blizzard nie chciałby się chwalić – sequel Overwatcha stał się najgorzej ocenianą grą na Steamie. Z biegiem czasu sytuacja zaczęła się poprawiać, a mówiąc „poprawiać” mam na myśli dobicie to 22% pozytywnych recenzji z 9%. Wciąż jednak przybywają tysiące negatywnych głosów (stanowią 2/3 z ponad 4 tysięcy, które pojawiły się w przeciągu ostatnich 30 dni), co studio chce zmienić. Ponadto mobilizujący stał się dla niego sukces konkurencyjnego Marvel Rivals, stąd próby przywrócenia „dawnej świetności” marce.

Blizzard spogląda przede wszystkim w przeszłość, na stare, sprawdzone rozwiązania i stara się przyciągnąć dawnych graczy poprzez np. Overwatch: Classic czy testy trybu 6v6, który obecny był w pierwszej części, a później został zastąpiony 5v5 w „dwójce”. Studio chce pójść o krok dalej i w Overwatch 2 Spotlight naświetliło przyszłość gry, której oblicze ma się znacząco zmienić w tym roku.

A nowości jest sporo – wraz z nadejściem 15. sezonu 18 lutego do gry trafią przede wszystkim perki bohaterów. W ciągu meczu nasza postać zdobędzie dwa poziomy, które pozwolą na wybranie jednego z dwóch ulepszeń. Za pierwszym razem wybierzemy pomiędzy dwoma mniejszymi buffami, by później móc zgarnąć bardziej zaawansowanego perka. I tak, Torbjorn wpierw zdecyduje, czy będzie dodatkowo przywracać pancerz sojuszników, czy automatycznie uzupełniać magazynek przy aktywacji Overloada. Następnie podejmie decyzję między możliwością przyczepiania wieżyczek do ścian i sufitów, bądź wzmocnieniu ich do 3. poziomu.

Overwatch 2

W kolejnym, kwietniowym sezonie Blizzard wprowadzi zaś do Overwatcha 2 nowy tryb rozgrywki – Ultimate Battleground. Jego wyróżnikiem będzie system ulepszeń możliwych do kupienia za monety zdobywane w każdej z rund meczu w formacie best-of-7. Maksymalnie przypiszemy naszej postaci 4 dodatkowe cechy naszych umiejętności, gdzie np. taki Soldier:76 dzięki nim zwiększy częstotliwość ataku sojuszników stojących w jego leczącym polu. Novum będzie także możliwość wyboru między pierwszo- i trzecioosobową perspektywą dostępną dla każdego bohatera. Tych na sam start Ultimate Battleground będzie czternastu, a z kolejnymi aktualizacjami ma pojawić się ich więcej, co dotyczy też map i ulepszeń.

Overwatch 2

Zapowiedziano także pojawienie się dwóch kolejnych bohaterów, którymi będą Freja i Aqua (nazwa robocza). Pierwsza postać będzie posługiwać się szybkostrzelną kuszą i skupi się na eliminowaniu wrogów, również z np. dachów budynków dzięki wysokiemu skokowi, druga zaś nadal pozostaje w fazie prac koncepcyjnych, stąd nie przedstawiono jej umiejętności. Owe postacie zostaną dodane do Overwatcha 2 kolejno w 15. i 18. sezonie.

Overwatch 2
Freja

Wielki powrót zaliczają natomiast tryb 6v6 (już oficjalnie) oraz lootboksy, zdobywane zarówno poprzez weekendowe i czasowe wydarzenia, jak i przepustkę sezonową. Ubiegając pytania o procent szans na trafienie przedmiotu o określonej rzadkości, Blizzard od razu przedstawi liczby związane ze skrzynkami. Przypomnijmy – na fali pojawiających się regulacji prawnych związanych z lootboksami w różnych krajach Europy, w tym Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Holandii, Blizzard postanowił wycofać je z Overwatcha. Najwyraźniej jednak studio z perspektywy czasu nie jest z tego ruchu zadowolone, stąd powrót skrzynek z przedmiotami kosmetycznymi w Overwatchu 2 w jego 15. sezonie.

Overwatch 2

Czas pokaże, czy dzięki temu Overwatch 2 choć zbliży się do wyniku Marvel Rivals, w które na samym Steamie zagrywa się kilkaset tysięcy osób dziennie, gdzie w przypadku gry Blizzarda w szczytowym momencie jest ich w najlepszym przypadku około 30 tysięcy (via SteamDB).


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów339

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze