Cities: Skylines 2 – Premiera na konsolach znowu przełożona

Cities: Skylines 2 – Premiera na konsolach znowu przełożona
"Sam Goldman"
Jeśli twórcy dalej będą potykać się o własne nogi, termin wydania Cities: Skylines 2 na konsolach może ulec zmianie po raz czwarty.

Najambitniejszy city builder ma problemy już od pierwszych dni obecności na rynku, a nieświeży zapach nie do końca dotrzymanych obietnic towarzyszy produkcji do dziś. Najpierw były obietnice naprawienia Cities: Skylines 2 przed wydawaniem dodatków, potem DLC jednak się pojawiło i spotkało z tak złym przyjęciem przez graczy, że Colossal Order zdecydowało się przeprosić oraz spróbować udobruchać fanów. Czy od tego czasu jest lepiej? Tak jakby…

Nowe patche sukcesywnie grę ulepszają, a nie tak dawno temu wypłynął temat ewentualnej obsuwki wersji konsolowej z uwagi na problemy z terminami. Dziś już wiemy, że opóźnienie premiery Cities: Skylines 2 na konsolach to nie opcja, a fakt – developerzy poinformowali o tym w mediach społecznościowych i na forum:

Robimy powolne, ale nieustanne postępy, jednak dalej istnieją nierozwiązane problemy wpływające negatywnie na odbiór gry. W sierpniu spodziewamy się stworzenia kompilacji, jak przejdzie dokładny przegląd pod kątem wydania konsolowego i to jego wynik określi to, czy możemy już rozpocząć przenoszenie gry i ustalić konkretną datę premiery.

https://twitter.com/CitiesSkylines/status/1810267658694152474

Właściwie to fatalna wiadomość, bo oryginalny plan zakładał premierę jeszcze w październiku, a jeśli już teraz wiemy, że tego terminu nie da się utrzymać, posiadacze konsol najprawdopodobniej będą musieli poczekać do przyszłego roku. Decyzja jest o tyle zrozumiała, że prawdopodobnie pozwoli to na dopracowanie wszystkiego, co sprawiało problemy po wydaniu na pecetach – z optymalizacją włącznie. Trudno mi jednak bronić decyzji doświadczonego, istniejącego od 15 lat studia, które przy tworzeniu sequela swojego wielkiego hitu popełnia błędy typowe dla początkującego.

4 odpowiedzi do “Cities: Skylines 2 – Premiera na konsolach znowu przełożona”

  1. Jeśli nie potrafią zrobić, by gra działała chociaż przyzwoicie na RTX4090 to nie będzie działać ani na PS5, ani na PS6. Niech lepiej to anulują, bo na konsolach ta gra będzie Cyberpunkiem wśród city builderów.

    • Problemy nadal sa, ale dzialanie znacznie poprawiono od czasu premiery, nie przesadzajmy z tymi hiperbolami.

    • Jeśli ktoś nie potrafi przygotować gry dobrze działającej na mocnych pecetach to nagle znakomicie zoptymalizuje grę na konsole? Wątpię. Chyba że konwersję robi ktoś z zewnątrz, kto się na tym zna. Podejrzewam, że jeśli to w ogóle na PS5 wyjdzie to może wyglądać na CP2077 na PS4. Obiekty bez tekstur, ograniczony zasięg rysowania, przycięcia itp. atrakcje.

    • Gra działa juz w porządku nawet na średnich pecetach, na pewno nie był to poziom cyberpunka. Kwestią problematyczną nie jest brak umiejętności, a raczej brak czasu i naciski wydawcy, dlatego dobrze, że doszło do przesunięcia premiery, to moze sie zwrócić później

Dodaj komentarz