3
18.08.2023, 07:30Lektura na 2 minuty

Cliff Bleszinski marzy o odświeżeniu Unreala. Twórcy remasterów Quake'a są chętni

Czy to znaczy, że wkrótce zobaczymy remaster Unreala? Pozostaje tylko przekonać Tima Sweeneya.


Jakub „rajmund” Gańko

Studio Nightdive to ekipa, której nie trzeba przedstawiać fanom klasycznych FPS-ów. Przywróciła do życia takie perełki naszej młodości, jak Blood, Turok czy Doom 64. W tym roku przygotowała nawet pełnoprawny remake System Shocka, a w międzyczasie na boku stworzyła dla Bethesdy rewelacyjne remastery dwóch pierwszych odsłon Quake'a (o tej drugiej przeczytacie więcej na naszej stronie już w ten weekend!). Gdybyście byli twórcami jakiejś klasycznej strzelanki, raczej nie znaleźlibyście lepszego adresu, pod który można by było zgłosić się ze zleceniem jej odświeżenia.

Na świetne remastery Quake'a zwrócił uwagę Cliff Bleszinski, który przepracował 20 lat w Epic Games i był współtwórcą m.in. legendarnego Unreala. W niedawnym tweecie na swoim profilu zaczął zastanawiać się, co w świetle odświeżania spuścizny id Software czeka tę przykurzoną markę. Temat podchwycił... sam Stephen Kick, szef Nightdive Studio.


Powinniście wiedzieć, że CliffyB podjął dla nas pewne ryzyko, a my naprawdę chcemy dać temu szansę. Timie Sweeneyu, bylibyśmy zaszczyceni możliwością zaopiekowania się Unrealem. Widziałeś, co zrobiliśmy z Doomem i Quakiem, byłby w dobrych rękach.


Co do tego ostatniego raczej nie ma większych wątpliwości. Przypomnę tylko, że remaster Quake'a 2 nie tylko zawierał wszystkie wydane oficjalnie dodatki, lecz także przyniósł nowe rozszerzenie przygotowane specjalnie na tę okazję. Grafika może i nie została poprawiona w tak widowiskowy sposób, jak czynił to Quake II RTX, natomiast pochylono się nad sztuczną inteligencją i dynamiką strzelania, dzięki czemu gra się w niego po prostu znacznie lepiej niż w oryginał. Entuzjastyczne komentarze pod powyższymi tweetami nie pozostawiają złudzeń co do tego, że fani Unreala daliby się pokroić za takie podejście do ich ulubieńca.

Pozostaje pytanie, czy Tim Sweeney da zielone światło takiemu projektowi. Cliff Bleszinski może sobie marzyć, ale niestety od lat nie ma nic wspólnego z Epic Games. A firma ta nie dba niestety najlepiej o Unreala. Pamiętacie, gdy pod koniec zeszłego roku cała seria niespodziewanie zniknęła ze sklepów? Współpraca ze studiem Nightdive byłaby doskonałą okazją do naprawienia tej sytuacji.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów2010

Obserwujących10
Brak okładki
Unreal
Ocena redakcji
-
Ocena użytkowników
9.5
Platformy
-
Gatunek
FPS
Producent
-
Unreal

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze