rek

Cliff Bleszinski marzy o odświeżeniu Unreala. Twórcy remasterów Quake’a są chętni

Cliff Bleszinski marzy o odświeżeniu Unreala. Twórcy remasterów Quake’a są chętni
Czy to znaczy, że wkrótce zobaczymy remaster Unreala? Pozostaje tylko przekonać Tima Sweeneya.

Studio Nightdive to ekipa, której nie trzeba przedstawiać fanom klasycznych FPS-ów. Przywróciła do życia takie perełki naszej młodości, jak Blood, Turok czy Doom 64. W tym roku przygotowała nawet pełnoprawny remake System Shocka, a w międzyczasie na boku stworzyła dla Bethesdy rewelacyjne remastery dwóch pierwszych odsłon Quake’a (o tej drugiej przeczytacie więcej na naszej stronie już w ten weekend!). Gdybyście byli twórcami jakiejś klasycznej strzelanki, raczej nie znaleźlibyście lepszego adresu, pod który można by było zgłosić się ze zleceniem jej odświeżenia.

Na świetne remastery Quake’a zwrócił uwagę Cliff Bleszinski, który przepracował 20 lat w Epic Games i był współtwórcą m.in. legendarnego Unreala. W niedawnym tweecie na swoim profilu zaczął zastanawiać się, co w świetle odświeżania spuścizny id Software czeka tę przykurzoną markę. Temat podchwycił… sam Stephen Kick, szef Nightdive Studio.

Powinniście wiedzieć, że CliffyB podjął dla nas pewne ryzyko, a my naprawdę chcemy dać temu szansę. Timie Sweeneyu, bylibyśmy zaszczyceni możliwością zaopiekowania się Unrealem. Widziałeś, co zrobiliśmy z Doomem i Quakiem, byłby w dobrych rękach.

https://twitter.com/pripyatbeast/status/1691996874901946717

Co do tego ostatniego raczej nie ma większych wątpliwości. Przypomnę tylko, że remaster Quake’a 2 nie tylko zawierał wszystkie wydane oficjalnie dodatki, lecz także przyniósł nowe rozszerzenie przygotowane specjalnie na tę okazję. Grafika może i nie została poprawiona w tak widowiskowy sposób, jak czynił to Quake II RTX, natomiast pochylono się nad sztuczną inteligencją i dynamiką strzelania, dzięki czemu gra się w niego po prostu znacznie lepiej niż w oryginał. Entuzjastyczne komentarze pod powyższymi tweetami nie pozostawiają złudzeń co do tego, że fani Unreala daliby się pokroić za takie podejście do ich ulubieńca.

Pozostaje pytanie, czy Tim Sweeney da zielone światło takiemu projektowi. Cliff Bleszinski może sobie marzyć, ale niestety od lat nie ma nic wspólnego z Epic Games. A firma ta nie dba niestety najlepiej o Unreala. Pamiętacie, gdy pod koniec zeszłego roku cała seria niespodziewanie zniknęła ze sklepów? Współpraca ze studiem Nightdive byłaby doskonałą okazją do naprawienia tej sytuacji.

3 odpowiedzi do “Cliff Bleszinski marzy o odświeżeniu Unreala. Twórcy remasterów Quake’a są chętni”

  1. Wolałbym remaster z prawdziwego zdarzenia, ze współczesną grafiką, i odświeżonym dźwiekiem, ale bez zmian w gameplayu. Coś takiego jak dostał Moder Warfare.

    • PlaystationFanboy 18 sierpnia 2023 o 12:04

      Widzę, że kolejna osoba nie ogarnia różnic między remasterem a remake’iem. Powodzenia w oczekiwaniu na REMASTER Unreala, który będzie wyglądał jak Modern Warfare:)

    • A jak się nazywał tamten remaster Modern Warfare? Czyż nie Modern Warfare
      Remastered właśnie? Te nazwy są umowne i nikt się tutaj nie trzyma żadnych wytycznych, bo ich nie ma.
      Zazwyczaj różnica jest taka, że remaster bazuje na jakimś kodzie czy assetach starej wersji(jak np. MW, Diablo 2, czy HOMM3), a remake jest zbudowany od podstaw, więc to czego ja chcę uważam za remaster, bo chciałbym żeby cały gameplay pozostał niezmieniony, tylko nowa grafika i oprawa dźwiękowa.

Dodaj komentarz