Crystal Dynamics ponownie się kurczy. Kolejne zwolnienia u twórców Tomb Raidera
Studio pracuje jednocześnie nad dwiema dużymi grami.
Crystal Dynamics, czyli twórcy większości przygód Lary Croft, w ostatnim czasie wrócili do starych odsłon jej przygód za sprawą remasterów najpierw Tomb Raiderów 1-3, a ostatnio także części 4-6. Szczególnie nowa „szóstka”, wzbogacona o wycięte z oryginału elementy, zasługuje na uwagę, choć miło jest wrócić także do pozostałych części tego klasyka. Oprócz tego powstaje oczywiście kolejna, całkowicie nowa odsłona Tomb Raidera, w której mamy śmigać motorem po otwartym świecie, więc developerzy mają ręce pełne roboty. Szczególnie po tym, kiedy w 2023 roku zespół skurczył się o kilka osób.
Tamte zwolnienia miały związek z restrukturyzacją Embracera, właściciela Crystal Dynamics, który przez prawie cały rok podejmował niekoniecznie pozytywne decyzje, jak sprzedaż Gearborksa czy zamknięcie twórców Saints Row po 3 dekadach istnienia. O ile sytuacja w Embracerze jest już mniej lub bardziej stabilna, o tyle twórcy Tomb Raidera dalej mierzą się z trudnościami i właśnie poinformowali o zwolnieniu aż 17 osób. W krótkim oświadczeniu przeczytamy:
Wczoraj rano Crystal Dynamics podjęło trudną decyzję o zredukowaniu naszej siły roboczej o 17 etatów. Podjęcie tej decyzji nie było dla nas łatwe, lecz był to krok konieczny do wypełnienia naszych aktualnych celów biznesowych i zapewnieniu sukcesu w przyszłości (…). Firma pozostaje zaangażowana w przesuwanie granic tworzenia świetnych gier. Aktualne zmiany nie wpływają na nasze aktualne projekty.
Z tym ostatnim raczej bym się nie wychylał, bo najwyraźniej sytuacja studia nie należy do najbardziej stabilnych. Jeśli mam być szczery, to nie wygląda to najlepiej – firma jest w trakcie prac nad nowym Tomb Raiderem, a drugą ręką pomaga przy tworzeniu rebootu Perfect Darka. Nie wiemy, na jakim etapie są prace nad obiema produkcjami, ale trudno zakładać, że redukcja etatów w samym środku rozwoju nie wpłynie na ich stan. Tym samym wydaje mi się, że te aktualne cele biznesowe Crystal Dynamics to nie tyle chęć sprostania wysokim oczekiwaniom stawianym przed nowym Tomb Raiderem, cp próba utrzymania się na powierzchni.
Obym nie miał racji i przyszłość studia, Tomb Raidera oraz innych jego marek, takich jak Gex czy Legacy of Kain (psst, Defiance jest teraz do zgarnięcia za darmo), nie rysowała się w czarnych barwach... W kolejnych miesiącach powinniśmy dostać więcej informacji.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.