10
5.05.2024, 07:45Lektura na 3 minuty
Plotka

Tomb Raider: Otwarty świat, jazda na motocyklu i pierwsze informacje o fabule

Nowy Tomb Raider podobno ma być trylogią… gier z otwartym światem.

Po tym, jak Crystal Dynamics oraz Eidos Montreal wraz z ich ikonicznymi markami (m.in. Deus Eksem, Thiefem, Tomb Raiderem) dostały się w ręce Embracera, naiwnie myśleliśmy, że nieco zakurzone lub te całkowicie zapomniane serie (Legacy of Kain!) wrócą do łask. Tak się nie stało, bo nowy Deus Ex został skasowany, z kolei twórcy Tomb Raidera stanęli przed widmem zwolnień. Nową grę z Larą Croft udało się na szczęście uratować, a jej nowy-stary wizerunek oraz zbiorczy remaster oryginalnej trylogii rozbudził w wielu nadzieję na to, że to przypomnienie o korzeniach wiąże się z powrotem do oryginalnej formuły tej serii. Może nie takim całkowitym, bo jednak, jak dowiecie się z recenzji Mac Abry, magia pierwowzorów ma teraz długą, siwą brodę i nie sposób tego ukryć…

Tymczasem, jak donosi V Scooper, będzie całkowicie odwrotnie: nowy Tomb Raider ma być osadzoną w Indiach grą z otwartym światem w stylu Ubisoftu. Do przemieszczenia się po nim dostaniemy motocykl, a pokonywanie różnic w wysokości terenu ułatwi spadochron oraz „klasyczne” umiejętności akrobatyczne archeolożki. Wizytę Lary w Indiach miałoby uzasadniać trzęsienie ziemi, które odsłoniło grobowiec Ashoki, władcy imperium Maurjów.

Więcej informacji na temat nowego Tomb Raidera mamy otrzymać wkrótce, a premiera – jeśli twórcy nie zaliczą opóźnienia – miałaby mieć miejsce w przeciągu najbliższego roku. Naturalnie są to tylko niepotwierdzone plotki i trop może być fałszywy. Niemniej przejrzałem dotychczasowe przecieki, których nie ma wcale tak dużo i niektóre wiadomości się powtarzają, choć nie dowodzi to absolutnie niczego.


Nowy Tomb Raider trylogią

Tak jak nie ma dowodów na to, że Dmitri Johnson, producent ostatnich ekranizacji Sonica, wypowiedział się niedawno o Tomb Raiderze na panelu SXSW. Padły takie słowa:


Pracujemy nad pewną marką, nie mogę mówić o szczegółach, ale przygotowujemy animację, film aktorski oraz trylogię gier na Unreal Enginie 5 i sprawdzamy, czy jest sposób na to, by wykorzystać zasoby powstałe na potrzeby tych ostatnich, by przyspieszyć prace na planach.


Dmitri Johnson

Firma Johnsona produkuje anime z Larą Croft dla Netfliksa, a o innych projektach filmowych z najsłynniejszą archeolożką z gier wiemy od ponad roku. O ile filmy i seriale pójdą swoją, to po ograniu niedawno ostatnich „dużych” Assassin’s Creedów mam pewne wątpliwości, czy Tomb Raider w formie ubigry i to w formie trylolgii ma rację bytu. Bynajmniej nie dlatego, że akurat te konkretne ubigry były złe; formuła otwartego świata w grach powoli zjada własny ogon i o ile możemy zaakceptować kolejnego wielgaśnego Asasyna, tak trudno będzie przyzwyczaić się do Lary w takim sosie. A może wcale nie? W końcu reboot z 2013 też wywrócił serii stolik...


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1559

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze