Diablo IV: Sezon Krwi ulepszy konie, uporządkuje klejnoty i zamieni nas w wampiry
Czy Diablo IV odzyska zainteresowanie graczy? Szczegóły Sezonu Krwi dają na to pewną nadzieję.
Choć początkowo Diablo IV sprzedało się świetnie i zebrało bardzo dobre oceny, szybko okazało się, że endgame nie został do końca przemyślany, a pierwszy sezon zmagał się z wieloma problemami. Blizzard co prawda szybko przeprosił, ale czy wyciągnął z tych lekcji jakiekolwiek wnioski? Przekonamy się już wkrótce, bowiem startujący 17 października Sezon Krwi przyniesie całkiem dużo zmian i nowości, a towarzyszyć mu będzie także duży patch.
O jednej z najgłośniejszych atrakcji wiecie już od Sama: Diablo IV trafi wreszcie na Steama. Od siebie dodam w pierwszej kolejności coś, o czym sam marzę od dawna: Blizzard dotrzyma słowa i ulepszy konie. Od teraz rzadziej ma nam się zdarzać utknąć na przeszkodach, wierzchowce będą poruszać się o 15 proc. szybciej, a czasy ich odnowienia zostaną skrócone o połowę. Aż mam ochotę tutaj zacytować pewną popularną piosenkę o niesamowitym koniu... ale może przejdźmy od razu do reszty nowości. Aha, klejnoty też przestaną nam wreszcie zajmować miejsce w ekwipunku (zostaną przeniesione do materiałów rzemieślniczych)!
Diablo IV: Szczegóły Sezonu Krwi
Sezon Krwi rozpocznie się 17 października o godzinie 19:00 naszego czasu. Jego głównym motywem mają być nowe moce wampiryzmu napędzane (a jakże) krwią. Wydarzenie sezonowe Krwawe Żniwa będzie wiązało się z zupełnie nową linią zadań, które pozwolą nam odblokować te umiejętności na nowej zakładce postaci. Ich wykonywanie będzie się także wiązało z wzrostem reputacji, a dzięki jej kolejnym rangom zyskamy m.in. materiały rzemieślnicze i przedmioty jednorazowe powiązane ze specjalnymi paktami współgrającymi z mocami wampiryzmu. Dokładne omówienie wszystkich nowości znajdziecie TUTAJ.
Ale to nie koniec: twórcy obiecują, że tym razem naprawdę (ale naprawdę!) wsłuchali się w głosy społeczności i planują rozwiązanie najważniejszych utrapień w ramach nowego patcha. A więc możemy liczyć na nowe aktywności endgame'owe, znaczne zwiększenie zdobywanego doświadczenia oraz nowe możliwości uzyskania rzadkich przedmiotów. Sam Sezon Krwi ma wprowadzić 5 nowych finałowych bossów, których odblokujemy na III i IV randze świata. To właśnie ich pokonywanie ma nam zapewnić atrakcyjne, nowe przedmioty.
Co do szybszego zdobywania doświadczenia, oddaję głos przedstawicielom Blizzarda:
Skróciliśmy czas potrzebny na dotarcie do 100. poziomu, co przyspieszyło awansowanie o mniej więcej 40%. Znacząco zwiększyliśmy doświadczenie otrzymywane za zabijanie potworów od poziomu 50. wzwyż i będzie ono stopniowo rosło wraz z awansami na kolejne poziomy. Potwory będą teraz stawać się silniejsze wraz z awansami na kolejne poziomy. Potwory w rangach świata III i IV będą na poziomach co najmniej równych poziomowi gracza po odpowiednio 55. i 75. poziomie. Dzięki temu zdobywanie kolejnych poziomów będzie znacznie płynniejsze.
Zmiany na lepsze dotkną także Podziemia Koszmarów, wydarzenia w świecie gry, a także interfejs użytkownika i inne aspekty Diablo IV. Wszystkie szczegóły znajdziecie TUTAJ. Możecie też obejrzeć podsumowanie wczorajszej transmisji poniżej. Kolejną zaplanowano na 10 października.
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.