Krafton reaguje na pozew ze strony byłego twórcy Subnautiki. Wydawca z przyjemnością będzie dochodzić swoich praw w sądzie

Krafton reaguje na pozew ze strony byłego twórcy Subnautiki. Wydawca z przyjemnością będzie dochodzić swoich praw w sądzie
Avatar photo
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Oczywiście narracja przeciwko zwolnionemu szefostwu Unknown Worlds pozostaje niezmienna.

Krafton zaserwował kolejny rozdział sprawy, która na początku zeszłego tygodnia rozpaliła środowisko fanów Subnautiki. Dla przypomnienia: po zwolnieniu założycieli oraz szefostwa Unknown Worlds, Charlie Cleveland, Max McGuire oraz Ted Gill postanowili opowiedzieć o kulisach relacji twórców z kontrahentem. Zarzucają Kraftonowi sabotowanie prac nad Subnaticą 2 oraz próbę niewypłacenia dużych bonusów firmie w ramach oszczędności. Doprowadziło to do wkroczenia na ścieżkę prawną, w której zwolnieni domagają się m.in. przywrócenia na poprzednie stanowiska oraz rekompensat finansowych. 

https://www.youtube.com/watch?v=oK5Nr1VtJ9Q

Sam wydawca od początku odrzucał oskarżenia mężczyzn, podkreślając jednocześnie złe zarządzanie firmą, brak zaangażowania w pracę nad najpopularniejszą marką oraz próby zachowania wielomilionowych środków na własne potrzeby. Krafton „wykonał” jednak jeden krok w tył, zapowiadając wypłacenie bonusów pracownikom Unknown Worlds. Okoliczności oraz warunki dodatków są jednak mało korzystne dla twórców.

W sprawie pozwu również otrzymaliśmy odpowiedź wydawcy. Krafton, ustami rzecznika, nie kryje zawodu, jednak zapowiada obronę swoich praw na drodze sądowej. Podtrzymuje tym samym narrację o wyłącznej winie Clevelanda, McGuire’a oraz Gilla.

Chociaż jesteśmy rozczarowani, że Charlie, Max i Ted złożyli pozew, wnioskując o ogromne odszkodowanie, z niecierpliwością czekamy na obronę w sądzie. W międzyczasie Krafton pozostaje skupiony na tym, co ważne – na jak najszybszym dostarczeniu możliwie najlepszej Subnautiki fanom. 

Dodatkowo wydawca postanowił przypomnieć, że przyczyną przełożenia Subnautiki 2 na przyszły rok nie były oszczędności, jakich miano doszukiwać się w niewypłaceniu ćwierć miliarda dolarów Unknown Worlds. Zdaniem Kraftonu gra nie była gotowa na premierę we wczesnym dostępie i wymaga dodatkowego rozwoju przed oficjalnym debiutem.

Przedwczesne wydanie Subnautiki 2 z niewystarczającą zawartością, niespełniającą oczekiwań, rozczarowałoby graczy, którzy są w centrum wszystkiego, co robi Krafton i zaszkodziłoby reputacji zarówno marki, jak i Unknown Worlds.

Subnautica 2 ma być największym i najambitniejszym dziełem w historii studia. Pomiędzy medialnymi przepychankami obu stron, poznaliśmy natomiast pierwszy zarys rozgrywki.

Dodaj komentarz