około 20 godzin temuLektura na 2 minuty

Krafton reaguje na pozew ze strony byłego twórcy Subnautiki. Wydawca z przyjemnością będzie dochodzić swoich praw w sądzie

Oczywiście narracja przeciwko zwolnionemu szefostwu Unknown Worlds pozostaje niezmienna.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Krafton zaserwował kolejny rozdział sprawy, która na początku zeszłego tygodnia rozpaliła środowisko fanów Subnautiki. Dla przypomnienia: po zwolnieniu założycieli oraz szefostwa Unknown Worlds, Charlie Cleveland, Max McGuire oraz Ted Gill postanowili opowiedzieć o kulisach relacji twórców z kontrahentem. Zarzucają Kraftonowi sabotowanie prac nad Subnaticą 2 oraz próbę niewypłacenia dużych bonusów firmie w ramach oszczędności. Doprowadziło to do wkroczenia na ścieżkę prawną, w której zwolnieni domagają się m.in. przywrócenia na poprzednie stanowiska oraz rekompensat finansowych. 

Sam wydawca od początku odrzucał oskarżenia mężczyzn, podkreślając jednocześnie złe zarządzanie firmą, brak zaangażowania w pracę nad najpopularniejszą marką oraz próby zachowania wielomilionowych środków na własne potrzeby. Krafton „wykonał” jednak jeden krok w tył, zapowiadając wypłacenie bonusów pracownikom Unknown Worlds. Okoliczności oraz warunki dodatków są jednak mało korzystne dla twórców.

W sprawie pozwu również otrzymaliśmy odpowiedź wydawcy. Krafton, ustami rzecznika, nie kryje zawodu, jednak zapowiada obronę swoich praw na drodze sądowej. Podtrzymuje tym samym narrację o wyłącznej winie Clevelanda, McGuire’a oraz Gilla.


Chociaż jesteśmy rozczarowani, że Charlie, Max i Ted złożyli pozew, wnioskując o ogromne odszkodowanie, z niecierpliwością czekamy na obronę w sądzie. W międzyczasie Krafton pozostaje skupiony na tym, co ważne – na jak najszybszym dostarczeniu możliwie najlepszej Subnautiki fanom. 


Dodatkowo wydawca postanowił przypomnieć, że przyczyną przełożenia Subnautiki 2 na przyszły rok nie były oszczędności, jakich miano doszukiwać się w niewypłaceniu ćwierć miliarda dolarów Unknown Worlds. Zdaniem Kraftonu gra nie była gotowa na premierę we wczesnym dostępie i wymaga dodatkowego rozwoju przed oficjalnym debiutem.


Przedwczesne wydanie Subnautiki 2 z niewystarczającą zawartością, niespełniającą oczekiwań, rozczarowałoby graczy, którzy są w centrum wszystkiego, co robi Krafton i zaszkodziłoby reputacji zarówno marki, jak i Unknown Worlds.


Subnautica 2 ma być największym i najambitniejszym dziełem w historii studia. Pomiędzy medialnymi przepychankami obu stron, poznaliśmy natomiast pierwszy zarys rozgrywki.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów882

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze