Monster Hunter Wilds najszybciej sprzedającą się grą w historii Capcomu. Twórcy opublikowali pierwszą aktualizację

Monster Hunter Wilds najszybciej sprzedającą się grą w historii Capcomu. Twórcy opublikowali pierwszą aktualizację
Avatar photo
Cezary "CZARY_MARY" Marczewski
Od premiery Monster Hunter Wilds minęły zaledwie 4 dni, Capcom już chwali się oszałamiającą sprzedażą, a ja spałem dzisiaj 3 godziny, bo… farmiłem materiały na nowy pancerz i łuk.

Liczby mówią same za siebie – w steamową wersję Monster Hunter Wilds grało w szczytowym momencie prawie 1,4 miliona graczy jednocześnie. Porażający wynik. Ba, od premiery Wilds minęły zaledwie 4 dni, a twórcy już zdążyli się pochwalić, że tytuł ten sprzedał się w oszałamiających 8 milionach egzemplarzy, co czyni go najszybciej sprzedającą się produkcją w historii Capcomu. Dla porównania World osiągnął 21 milionów w ponad 6 lat, a MH Rise – 16 milionów od marca 2021 roku. Jest zatem ogromna szansa, że najnowszy Monster Hunter pobije rezultaty poprzedników i naprawde trudno się temu dziwić, bo Wilds jest po prostu świetną i piekielnie uzależniającą grą (odsyłam do mojej recenzji).

https://www.youtube.com/watch?v=a_wNFT4j6qI

Czymże byłaby jednak przysłowiowa beczka miodu bez łyżki dziegciu? Pecetowe Monster Hunter Wilds zbiera mieszane opinie wśród graczy, a powodu takiego stanu rzeczy należy upatrywać głównie w skopanej optymalizacji komputerowego portu. Współczesny gaming niestety przyzwyczaił nas do łatania gier po premierze i nie inaczej jest tym razem – Capcom opublikował pierwszą aktualizację do Monster Hunter Wilds. Update ten co prawda nie usprawnia działania gry (pod względem płynności animacji), ale naprawia parę błędów psujących zabawę.

https://twitter.com/MHStatusUpdates/status/1896859850472062982

Część graczy nie mogła ukończyć piątego rozdziału kampanii fabularnej z powodu buga blokującego pojawianie się jednej z postaci niezależnych. Inni użerali się z ciągle wyświetlającą się instrukcją ulepszania broni, co uniemożliwiało swobodne korzystanie z niektórych opcji kuźni. Zdarzały się także problemy z systemem gotowania i zdobywania składników. Najnowsza łatka naprawia wszystkie wspomniane babole i fajnie, ale osoby mające problemy z optymalizacją najwidoczniej będą musiały uzbroić się w trochę cierpliwości.

Monster Hunter Wilds zadebiutowało 28 lutego na pecetach, PlayStation 5 i Xboksach Series.

6 odpowiedzi do “Monster Hunter Wilds najszybciej sprzedającą się grą w historii Capcomu. Twórcy opublikowali pierwszą aktualizację”

  1. Poszukiwacz 4 marca 2025 o 13:20

    Ta gra na PC-tach „ma” tak skopaną optymalizację, że wystarczy ustawić konsolowe najniższe detale i gra śmiga na każdym złomie także tak wyglądają zazwyczaj te newsy na temat słabej optymalizacji wersji PC-towej które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.

    • „wystarczy ustawić konsolowe najniższe detale”
      Zasadniczo ludzie nie kupują gry na PC, żeby grać na najniższych „konsolowych” detalach.

    • Właśnie nie, bo między najwyższymi a najniższymi detalami ledwo jakiekolwiek FPS sie zyskuje. Tylko DLSS robi faktyczną różnicę a ten sprawia, że wszystko jest niemożliwe rozmyte nawet na Quality.

      Ogólnie ta gra jest za brzydka żeby takie problemy robić.

    • Gra robi problemy, bo RE Engine słabo sobie radzi z otwartym światem.

    • Skoro, jeśli chcesz grać w miarę przyjemnie, musisz zmienić ustawienia na minimalne, to sam potwierdziłeś, że gra ma skopaną optymalizację xD

    • Poszukiwaczu odkleiło cię 🙂

Dodaj komentarz