Nadchodzi ostateczny koniec Anthema. Electronic Arts zdecydowało się wreszcie wyciągnąć wtyczkę
Nieudany eksperyment BioWare wreszcie zostanie ostatecznie zakończony.
Do pewnego momentu gry BioWare’u stawały na wysokości zadania, które rosło z każdą wydaną produkcją – oczekiwania widowni były coraz większe, a możliwości studia teoretycznie rosły, choć praktycznie bycie zależnym od kaprysów Electronic Arts wymuszało niekoniecznie pozytywne decyzje. Tak jak ta, by zrobić z Dragon Age’a grę-usługę, albo wydać Anthema, który ani przez moment nie był tym, czym jawił się w zapowiedziach, a że sprzedał się fatalnie, to, podobnie jak kilka lat później Dragon Age: The Veilguard, został potraktowany fatalnie. Najpierw EA narzekało, że gra nie spełniła ich oczekiwań, potem BioWare zapowiedziało zmierzającą do tytułu rewolucję, z kolei „Elektronicy” chwilę później podcięli im skrzydła, decydując o porzuceniu dalszego rozwoju. Nie byłem tego świadomy, ale okazuje się, że Anthem przez ostatnie 4 lata ciągle wegetował w takim stanie, w jakim go zostawiono.
Teraz wreszcie ktoś w EA postanowił zlitować się nad tym nietrafionym eksperymentem i wyciągnąć Anthemowi wtyczkę raz na zawsze. Opublikowano lakoniczne oświadczenie:
Mamy ważne informacje dotyczące Anthem. Po dokładnym rozważeniu podjęliśmy decyzję o zakończeniu funkcjonowania Anthem z dniem 12 stycznia 2026 roku. Oznacza to, że gra będzie dostępna online jeszcze przez ponad 180 dni. Od dziś nie można już kupować waluty premium w grze, ale nadal można korzystać z pozostałego salda, dopóki serwery nie zostaną wyłączone.
4 lata po całkowitym porzuceniu jakichkolwiek prac nad grą Electronic Arts dalej utrzymywało mikrotransakcje. Absolutnie mnie to nie dziwi, jednak chyba wszystkim nam lepiej żyłoby się w świecie, w którym jednak byłoby to bardziej bulwersujące dla wszystkich. Mierna egzystencja Anthema przeciągnie się jeszcze przez pół roku, aczkolwiek tytuł zniknie z usługi EA Play wcześniej, bo 15 sierpnia. Jeśli nie mieliście wcześniej okazji i z jakiegokolwiek powodu chcielibyście sprawdzić grę samodzielnie, to polecam w zastępstwie dłuższy spacer.
BioWare, które w pewnym sensie wyciągnęło wnioski z porażki Anthema, aktualnie pracuje nad nowym Mass Effectem. Po porażce The Veilguarda zespół został znacząco uszczuplony, co na tym etapie nie oznacza właściwie niczego. Już w lutym Hubert pisał, że EA nie potrafi wyciągać wniosków z własnych porażek i podsumował, co może to oznaczać dla Mass Effecta 5.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.