„Nikt nie odebrał nagrody, bo wszyscy zostaliśmy zwolnieni”. Life Is Strange: Double Exposure zostało wyróżnione na gali GDCA, ale twórcy gry nie mają powodów do świętowania
Life Is Strange: Double Exposure zostało wyróżnione na gali Game Developers Choice Awards, ale nikt nie odebrał nagrody.
W zeszłym tygodniu odbyła się gala Game Developers Choice Awards, na której jedną z nagród otrzymało Life Is Strange: Double Exposure. Wydawać by się mogło, że twórcy gry mają zatem powody do świętowania, ale nic bardziej mylnego – statuetki za Wpływ Społeczności nie odebrał żaden z przedstawicieli Deck Nine, bo większość z nich została zwolniona. Tak przynajmniej twierdzi była pracownica amerykańskiego studia, Elizabeth Ballou, zatrudniona niegdyś na stanowisku projektantki narracji.
Nikt nie odebrał nagrody GDCA, ponieważ wszyscy zostaliśmy zwolnieni.
Nagroda ostatecznie trafiła w ręce byłych pracowników, co zostało potwierdzone przez Ballou we wpisie na portalu Bluesky. Warto pamiętać, że Deck Nine mierzyło się z kilkoma falami zwolnień – w styczniu 2024 roku pracę straciło 20% pracowników korporacji, a w grudniu – kolejna bliżej nieokreślona liczba developerów. Niestety to nie jedyne niepokojące wieści docierające ze studia. Niemal rok temu informowaliśmy o aferze z dyrektorem kreatywnym Life Is Strange: Double Exposure, Zakiem Garrissem, w roli głównej, który (według wielu osób zatrudnionych w Deck Nine) „przekraczał osobiste granice” pracownic.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.