Poprzedni hit twórców Baldur’s Gate’a 3 może zmierzać na konsole obecnej generacji. Divinity: Original Sin 2 trafi na PS5 i XSX
Najpopularniejsza gra Larian Studios przed wydaniem Baldur’s Gate’a 3 prawdopodobnie pojawi się na konsolach obecnej generacji.
Gdy Larian Studios zaczęło produkcję Baldur’s Gate’a 3 i po jego wypuszczeniu nadal żywo wspierało tytuł, jego autorskie uniwersum Divinity poszło w odstawkę. I choć twórcy na pewno nie pracują nad dodatkiem, to dopieszczają swój poprzedni hit pod kątem instalowanych modyfikacji, przedłużając jego żywot. Tymczasem ich nowy, tajemniczy projekt może być swego rodzaju powrotem do ich własnej marki (o której mieli nie zapomnieć po premierze Baldur’s Gate’a 3). Czas pokaże, a tymczasem w oczekiwaniu na ujawnienie przez studio dalszych planów być może będziemy mieć okazję zagrać w Divinity: Original Sin 2 na PlayStation 5 i Xboksach Series X/S.
Europejska organizacja klasyfikująca gry PEGI zaktualizowała informacje dotyczące Divinity: Original Sin 2 w wersji ostatecznej. W kolumnie poświęconej datom wydań na konkretne platformy znikąd pojawiły się PlayStation 5 i Xboksy Series X/S. Znikąd, ponieważ przede wszystkim Larian sam nic takiego nie ogłosił, ale także dlatego, że widnieje przy nich… wczorajsza data premiery. Być może zatem PEGI zbytnio pospieszyło się z ogłoszeniem wieści o portach Divinity: Original Sin 2 na nowe konsole i nieumyślnie wpisało złą datę. Niemniej ewidentnie coś się święci, dlatego musimy teraz czekać na informacje bezpośrednio od zainteresowanych.
Divinity: Original Sin 2 wyszło w 2017 roku i zdecydowanie przebiło popularnością poprzednią część. Gra została obsypana dziewiątkami i dziesiątkami od krytyków, sumarycznie dając wynik 93 punktów na Metacriticu. Zgarnęła również szereg nominacji m.in. do The Game Awards i Game Critics Awards, a także zdobyła statuetkę BAFTA w kategorii gier wieloosobowych. Rok później Larian wydał Divinity: Original Sin 2 na konsole, a także udostępnił jego edycję ostateczną, w której znalazły się: nowe zadania i linie dialogowe, lepszy balans, dopieszczona optymalizacja czy więcej opcji w ustawieniach gry. To właśnie ta wersja ma zmierzać teraz na konsole obecnej generacji i być może w końcu zagramy w Divinity: Original Sin 2 w większej liczbie klatek na sekundę niż 30, na których był on zablokowany w przypadku starszych sprzętów.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.