1
około 15 godzin temuLektura na 2 minuty

Poznaliśmy dokładne koszty produkcji Kingdom Come: Deliverance 2. Na grę wydano ułamek kwoty Wiedźmina 3

Bardzo zaskakuje fakt, że wysokobudżetowy tytuł o tej skali kosztował Warhorse Studios tak niewiele.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Milion w ciągu jednego dnia – tylu graczy skusiło się na podróż przez średniowieczne Czechy chwilę po wydaniu Kingdom Come: Deliverance 2. To całkiem obiecujący początek dla produkcji, która szturmem podbiła serca recenzentów, graczy oraz UV-a. Więcej o jego zachwytach przeczytacie w recenzji na naszej stronie. Wracając jednak do pieniędzy – okazało się, że natychmiastowe zainteresowanie tytułem Warhorse Studios przyniosło bardzo niespodziewane rezultaty.

Na portalu Seznam Zprávy ukazał się krótki wywiad z szefem studia, Danielem Vavrą, który zdradził dodatkowe szczegóły odnoszące się do niedawnych sukcesów sprzedażowych. Otóż szybkie osiągnięcie miliona kopii przyczyniło się także do zwrócenia całkowitych kosztów produkcyjnych, co w realiach kosztów produkcyjnych gier segmentu AAA może wydawać się nieco podejrzane. Daniel Vavra podzielił się jednak informacją, ile faktycznie kosztowało wyprodukowanie Kingdom Come: Deliverance 2.

Wedle informacji Seznam Zprávy produkcja „dwójki” wyniosła miliard koron czeskich, co przekłada się na kwotę około 41 milionów dolarów. Zestawmy to z potencjalnymi kosztorysami innych gier z wysokobudżetowej półki. Red Dead Redemption 2 – ok. 170 milionów dolarów. Baldur’s Gate 3 – ok. 100 milionów dolarów. Wiedźmin 3 (gra z 2015 roku) – ok. 75 milionów dolarów. Niektóre produkcje potrafiły przekraczać znacznie większe kwoty, jak np. Cyberpunk 2077 czy Call of Duty: Black Ops – Cold War. Produkcja Treyarchu wyniosła Activision nawet 700 milionów dolarów.

A popularność Kingdom Come’a cały czas rośnie. Wczoraj produkcja pobiła swój dotychczasowy rekord jednocześnie grających na Steamie i teraz wynosi on ponad 256 tysięcy. To pozwoliło grze wskoczyć do najlepszej pięćdziesiątki platformy Valve pod względem debiutów w historii.

Zanim jednak wy wyruszycie w podróż ku chwale wielkich Czech, zapoznajcie się chwilę z poradami, jakie zostawił dla was UV. I przygotujcie się na pewne „kwiatki” optymalizacyjne, jednak nie martwcie się – na razie możecie wspomóc się pracą moderów.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów760

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze