Premiera Killing Floor 3 została przełożona. Po miażdżących opiniach z testów developerzy postanowili zrobić krok w tył
Strzał w kolano zablokował powrót do korzeni.
Wielu developerów nie chce ryzykować z tworzeniem nowych marek, bo eksploatowanie tych starych jest bezpieczniejszym rozwiązaniem. Mimo tego Valve dalej boi się liczyć do trzech, bo wie, że oczekiwania widowni mogą być zbyt duże w stosunku do tego, co Half-Life 3 mógłby im zaoferować. Im więcej czasu mija pomiędzy poszczególnymi odsłonami danej serii, tym trudniej jest trafić w złoty środek pomiędzy oczekiwaniami starych fanów a aktualnym stanem ciągle zmieniającego się rynku. Killing Floor, wyrosły z wydanego kilka lat wcześniej moda do Unreal Tournamenta 2004, trafił w zasadzie idealnie. Jego sequel wypuszczony 5 lat później miał już wady typowe dla kontynuacji, ale ostatecznie został przyjęty pozytywnie. Teraz wszystko wskazuje na to, że zapowiedziana 2 lata temu „trójka” nie będzie miała tak łatwo…
Nie tak dawno temu twórcy chwalili się tym, co najlepsze w przypadku kontynuacji tworzonej dekadę później – powrotem do korzeni całej serii. Faktycznie, w nielicznych gameplayach widać było znajomy kierunek, jednak diabeł tkwi w szczegółach, a te się graczom już nie spodobały. Później było już tylko gorzej: odzew po przeprowadzonych ostatnio testach był dla gry tak druzgocący, że developerzy musieli się wycofać – tym samym Killing Floor 3 wypadł z listy premier marca.
Po dokładnej analizie reakcji z testów zamkniętej wersji beta zdaliśmy sobie sprawę, że nie osiągnęliśmy zamierzonego celu. Było nim nie tylko to, by Killing Floor 3 stanowiło ambitny krok naprzód dla całej serii, lecz także zachowanie rdzenia zabawy, który wszyscy znacie i kochacie. Dzięki wsparciu Embracer Group wspólnie opracowujemy harmonogram, mający na celu wyeliminowanie problemów zgłaszanych przez graczy (…). Podzielimy się nowymi informacjami tak szybko, jak będzie to możliwe.
An update regarding Killing Floor 3 For information about the status of your pre-order, please refer to the Killing Floor 3 FAQ: ow.ly/7E9t50VcHmj
— Killing Floor 3 (@killingfloor3.com) 7 marca 2025 16:36
[image or embed]
Nie mogę odrobinę złośliwie nie zauważyć, że Embracer chyba postawił na złego konia w tym wyścigu. Z jednej strony urżnęli gałąź, na której siedziało nowe Red Faction, całkowicie anulowali nowego Deus Eksa i co najmniej 30 innych gier, wśród których pewnie było sporo tytułów z serii znanych, kochanych, lecz trochę zapomnianych. Zamknęli też Piranha Bytes, ale tu akurat bądźmy poważni: nikt nie chciał Eleksa 3…
Tak czy siak, inwestycja w Killing Floora 3 może się już nie zwrócić; Tripwire Interactive nie zdołało stworzyć godnego spadkobiercy poprzednich odsłon, a kilka dodatkowych miesięcy wydaje się czasem zbyt krótkim na poważniejsze zmiany. Zobaczymy z czym wrócą developerzy, kiedy dokonają konkretnych poprawek.
I have no mouse and I must click.