8
3.09.2022, 11:30Lektura na 2 minuty

Starfield „wielki, głęboki i filozoficzny”. Kompozytor gry wypowiedział się na jej temat

Starfield ma być dwa razy większy niż najpotężniejsza gra Bethesdy, a przy tym sprawić, że zakwestionujemy własne „ja”. Czy Kojima może się już bać konkurencji?


Stanisław „Wokulski” Falenta

W czerwcu bardzo wiele dowiedzieliśmy się na temat Starfielda. Bethesda rozpoczęła kampanię marketingową i przez część czerwca zasypywała nas wieściami na temat nadchodzącego RPG-a. Pierwszy gameplay, potwierdzenie obecności niemego bohatera, obietnica prawie 40 godzin gry. Ale potem znowu przestaliśmy się czegokolwiek dowiadywać.

Ciszę przerwał właśnie kompozytor soundtracku do gry, Inon Zur. To nazwisko może większości z Was niewiele mówić – a szkoda! To osoba, której zawdzięczamy muzykę do wszystkich części Syberii, trzeciego i czwartego Fallouta, dodatku do Baldur's Gate czy Crysisa.

Utalentowany muzyk pojawił się na niszowym podcaście Nikhil Hogan Show i nie omieszkał wspomnieć o Starfieldzie. Wypowiadał się o grze w samych superlatywach i ujawnił parę ciekawych spostrzeżeń na jej temat.


Starfield to głęboka gra, to gra filozoficzna. (...) Jeśli chcesz grać w Starfield, pochłonie dużą część twojego istnienia. Wierzę, że po Starfield będziesz trochę... nie powiedziałbym zmienioną osobą, ale na pewno da ci to inną perspektywę. Może da się to nazwać głębszym spojrzeniem na twoją istotę, twoje „ja”.


Fragment wywiadu

Następnie powiedział o tym, że Starfield faktycznie będzie wielką grą. Jej mapa ma być dwa razy większa niż ta w największej produkcji Bethesdy. Co więcej, Starfield ma zadawać pytania i próbować na nie odpowiadać. Mowa oczywiście nie o szkolnych zadaniach z matematyki, a o problemach natury filozoficznej.

Kompozytor podkreślił również z entuzjazmem, że Starfield pozwoli na pisanie własnej historii w ramach narzuconej fabuły. To dobra wieść dla fanów tradycyjnych RPG-ów i coś, co swego czasu obiecywał również Cyberpunk.

Data premiery Starfielda jest nieznana. Natomiast można posiłkować się plotkami.

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów613

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze

Polecane