The Callisto Protocol z rozczarowującą sprzedażą. Wydawca wini krótką kampanię
Wydawca The Callisto Protocol miał oczekiwać, że gra sprzeda się w nakładzie 5 mln egzemplarzy. Będzie dobrze, jeśli do końca roku dobije 2 mln.
The Callisto Protocol miało stanowić świeży początek dla Glena Schofielda, twórcy Dead Space'a. Debiutancka gra jego nowego studia Striking Distance była od początku określana jako produkcja AAAA (bo zwyczajowe trzy literki to za mało) i prawdopodobnie miała stanowić pierwszy fundament nowego uniwersum. Niestety, w świetle najnowszych doniesień koreańskiego serwisu MK Odyssey szanse na to znacznie zmalały...
Okazuje się bowiem, że stworzenie The Callisto Protocol kosztowało południowokoreańską spółkę Krafton ponad 160 mln dolarów. W związku z niemałym wydatkiem, wydawca miał dość konkretne wymagania sprzedażowe, które pozostają w odległej sferze marzeń. Tak przynajmniej twierdzą analitycy z Samsung Securities.
Firma oczekiwała łącznej sprzedaży na poziomie 5 milionów egzemplarzy. Patrząc jednak na obecną sprzedaż gry, przekroczenie progu 2 milionów przed końcem roku nie będzie łatwe.
Wydawca podobno upatruje przyczyn rozczarowania w tym, że The Callisto Protocol oferuje wyłącznie kampanię dla jednego gracza, a jednocześnie nie jest ona zbyt długa. To głównie te czynniki miały wpłynąć na niekorzystne oceny (od 68 do 70 proc. na Metacriticu, w zależności od platformy), a w efekcie rozczarowującą sprzedaż gry. Szkoda, że nikt nie wspomina nic o tym, w jakich warunkach podobno powstawał debiut Striking Distance, ani o tym, jak studio zapowiadało nowe animacje śmierci w Season Passie. Krafton liczy jednak, że część kosztów uda się jeszcze zwrócić za sprawą popremierowego wsparcia tytułu.
The Callisto Protocol trafiło na rynek na początku grudnia. Pecetowa wersja od razu spotkała się z krytyką graczy, którzy zwracali uwagę na koszmarną optymalizację. Nasz redakcyjny Ninho nie zostawił na nowej grze Glena Schofielda suchej nitki.
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.