The Lord of the Rings: Gollum ma duże wymagania. Bez 16 GB RAM-u ani rusz
The Lord of the Rings: Gollum potrzebuje tego wszystkiego, aby obsłużyć m.in. rozdzielczość 2K oraz ray tracing.
The Lord of the Rings: Gollum to dobry przykład, jak pandemia może namieszać w planach wydawniczych. Zapowiedziana w 2019 przez Daedalic skradanka miała ukazać się w 2021 razem z serialem Amazona. Mamy 2023, „Pierścienie Władzy” wyemitowano dopiero w 2022, grę zaś przesunięto na 2023. Jej pomysł wciąż bardzo ciekawi, natomiast grafika, oparta na Unreal Engine, zdaje się dość zwyczajna, acz ładnie wystylizowana. Widać to na udostępnionym gameplayu. Teraz dowiedzieliśmy się, jakich maszyn potrzeba, aby ją uciągnąć. I nie chcę uprzedzać faktów, ale wygląda to niezbyt optymistycznie.
The Lord of the Rings: Gollum jest żądne RAM-u
Pamiętacie może premierę Returnala na PC? Przeszła bez większego echa i nic dziwnego, bo gra prosiła aż o 32 GB RAM-u. Niestety, ten sam absurd z wymaganiami sprzętowymi powtórzy się przy The Lord of the Rings: Gollum. Średnie ustawienia wymagają od nas 16 GB RAM-u, wysokie zaś – 32 GB i karty RTX 3080. No ładnie. Przynajmniej prośba o GTX-a 1080 lub RTX-a 2060 dla niższych nie wygląda aż tak źle, powiedzmy że mamy 2023 i takie wnętrzności są już spodziewane dla nowych gier wysokobudżetowych.
Oto pełna lista wymagań:
Minimalne(*):
- System operacyjny: Windows 10/11;
- Procesor: Intel i7-4770, AMD Ryzen 5 1600;
- Pamięć: 16 GB RAM;
- Karta graficzna: GTX 1080/RTX 2060;
- DirectX: Wersja 11;
- Miejsce na dysku: 45 GB dostępnej przestrzeni.
Wyłączony ray tracing, rozdzielczość 1080p.
(*) Niby minimalne, a wspomina się o ustawieniach „medium”.
Zalecane:
- System operacyjny: Windows 10/11;
- Procesor: Intel i3-6100, AMD Ryzen 5 2600;
- Pamięć: 32 GB RAM;
- Karta graficzna: RTX 3080 (z DLSS Quality);
- DirectX: Wersja 12;
- Miejsce na dysku: 45 GB dostępnej przestrzeni.
Włączony ray tracing, rozdzielczość 1440p, ustawienia wysokie.
Lord of the Rings: Gollum ukaże się na PC, PS4, PS5, XBO, XSX oraz kiedyś na... Nintendo Switch. Trochę się teraz zastanawiam, jak. Przypadek Wiedźmina 3?
Czytaj dalej
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.