Ubisoft wyjaśnia opóźnienie Assassin’s Creed: Shadows. Przyczyną niedopracowanie kluczowych mechanik
Informacja pochodzi od samego reżysera gry.
Assassin’s Creed: Shadows miało być jedną z najgłośniejszych premier tego roku i gdzieś w innej rzeczywistości już od miesiąca fani serii zagrywają się w przygody Yasuke i Naoe. Niestety u nas gra została opóźniona o kilka miesięcy, a jej debiut odbędzie się 14 lutego przyszłego roku.
Ubisoft wykorzystuje ten dodatkowy czas, zasypując nas materiałami promocyjnymi i informacjami dotyczącymi konkretnych mechanizmów w Assassin’s Creed: Shadows. Pokazano nam, jak działa walka i skradanie się, a także zapowiedziano specjalny tryb, w którym najważniejsze wybory fabularne dokonają się same. Jak się okazuje, to właśnie problemy z dopracowaniem części z tych kluczowych mechanizmów były głównym powodem przełożenia premiery Assassin’s Creed: Shadows.
Comment
byu/ubi-louu from discussion
inassassinscreed
Informacji udzielił reżyser gry, Jonathan Dumont, podczas sesji Ask Me Anything na Reddicie. Gwoli ścisłości chodziło o mechanizmy parkouru oraz parowania ciosów.
Mogliśmy (dzięki opóźnieniu — dop. red.) skupić na zmianach i dopracowaniu parkouru czy mechanizmów parowania lub filmowych przejść. Dla przykładu czuliśmy, że w parkourze jest jakaś ślamazarność, a przełożenie premiery pozwoliło nam przyspieszyć responsywność danych wejściowych oraz naprawić interakcję z dachami, które znacznie wpływały na płynność ruchów Naoe.
Dobrze słyszeć, że Ubisoft skupia się na dopracowaniu tego kluczowego dla całej serii Assassin’s Creed mechanizmu. Kiepsko zaprojektowany parkour zabierałby połowę frajdy z rozgrywki zakapturzonymi zabójcami. Francuzi z pewnością chcieliby, żeby te pozytywne wiadomości przyćmiły nieco kontrowersje, które budzi Assassin’s Creed: Shadows, jednak to może być trudne.
Problemy dotyczą a to jednego z protagonistów, a to znowu figurki dość niefortunnie kojarzącej się z atakiem atomowym na Nagasaki. Statuetka ostatecznie nie trafiła na rynek, jednak czas reakcji twórców może pozostawiać wiele do życzenia. Czy sama gra okaże się na tyle udana, by społeczność patrzyła na nowego Asasyna łagodniejszym okiem? Cóż, czas pokaże.
Assassin’s Creed: Shadows trafi na PC, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S 14 lutego 2025 roku.
Czytaj dalej
Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.