5
10.12.2022, 14:45Lektura na 2 minuty

Xbox zawiódł na The Game Awards, więc uspokaja. „Masa planów na 2023”

Xboks jest świadomy, że tegoroczny pokaz zawiódł widzów, i obiecuje więcej na 2023.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Tegoroczne The Game Awards za nami. Ceremonia nagród została zdominowana przez niespodziewanego gościa, statuetkę gry roku dostał Elden Ring, pokazano furę trailerów. PlayStation pochwaliło się kilkoma propozycjami: Death Stranding 2, Tekken 8, dodatek do Horizon Forbidden West. Co z kolei wyjątkowego ujrzeliśmy od Xboksa? Może jakieś fragmenty Redfalla, Starfielda, nowości od Xbox Game Studios? Zwłaszcza po wieściach, że Microsoft przechodzi na nowy standard cenowy? No właśnie w tym problem, że pokazano… nic.

W dzisiejszych czasach takie zachowanie niesie za sobą gwarantowane narzekanie fanów. Twitter i inne portale wypełniły się średnio przychylnymi komentarzami osób, które zdecydowały się na ekosystem Microsoftu. Patrząc nieco poważniej niż społecznościowe szumy, jest to wciąż wtopa PR-owa: The Game Awards stało się na przestrzeni lat ważnym wydarzeniem związanym z pokazami i wypadałoby tam coś pokazać.

Musiał dostrzec to sam Xbox, bowiem przedstawiciel firmy postanowił uspokoić nieco fanów na Twitterze. I to nikt inny, jak sam wicedyrektor działu marketingu Aaron Greenberg.


Zaplanowaliśmy wiele rzeczy do pokazania i udostępnienia na temat niezwykle ekscytującego roku 2023. Doceniamy dociekliwość fanów w tym temacie. Wyczucie momentu jest kluczowe, ale nie martwcie się – nie będziecie musieli zbyt długo czekać na to, co mamy wam do zaoferowania.


To podobna taktyka, którą przyjęło swego czasu Nintendo – pokazywać ważne premiery wtedy, gdy są gotowe, i niekoniecznie celować ze zwiastunami w E3 czy Summer Game Fest. Tam to działa, ponieważ Nintendo jest tak nienaruszalną marką, że nawet wrześniowe pokazy solo zbierają miliony widzów przed ekranami samego YouTube’a. A czy do nas to przemawia w przypadku takiej firmy jak Microsoft, każdy musi odpowiedzieć sobie sam.

W temacie dzieł Xbox Game Studios polecamy recenzję ostatniego głośnego tytułu od Obsidianu – Pentimenta. Nagraliśmy także o nim materiał na YouTube.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze