Zwiastun Wiedźmina 4 z prestiżową nagrodą. Gold Cube w rękach Platige Image!
Polskie studio może być z siebie dumne.
Platige Image, polska firma zajmująca się grafiką komputerową z imponującym portfolio w świecie gier, może pochwalić się nagrodą Gold Cube rozdawaną podczas ceremonii ADC Annual Awards 2025. To najstarsza gala nagród na świecie z ponad stuletnią tradycją sięgającą 1921 roku. W jej licznych kategoriach znalazło się także miejsce dla gier, ze szczególnym naciskiem na ich marketing.
Platige Image to polskie, ale uznane na świecie studio, które może pochwalić się współpracą z markami takimi jak Call of Duty, Resident Evil czy Total War. Z CD Projektem współpracowali już wcześniej przy okazji poprzednich odsłon serii Wiedźmin. Na koncie mają też całe mnóstwo nagród, w tym nagrodę BAFTA czy nominacje do Oscara, Złotej Palmy i Złotych Lwów.
Zwiastun Wiedźmina 4 po raz pierwszy mogliśmy obejrzeć podczas zeszłorocznej ceremonii The Game Awards. Wiązał się on z bardzo ważną informacją na temat nadchodzącej gry – w odróżnieniu od trzech poprzednich odsłon serii, protagonistą będzie nie Geralt, a Ciri. Pełen trailer zobaczyć można w serwisie YouTube.
W mediach społecznościowych twórcy zwiastuna chwalą się osiągnięciem i podkreślają, co doprowadziło ich do sukcesu.
Wyprodukowany wspólnie z CD Projektem i przy użyciu Unreal Engine 5, ten film to skutek miesięcy ciężkiej pracy, kreatywności i współpracy. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do tego osiągnięcia – nie moglibyśmy być bardziej dumni!
Pamiętajmy, że mowa tu o zwiastunie filmowym, a więc nie takim, który prezentuje rozgrywkę. Na gameplay trailer musimy poczekać jeszcze jakiś czas. Na razie CD Projekt zapowiada jedynie, że będzie więcej i lepiej od „trójki” – choć po premierze Cyberpunka 2077 gracze przyjmują takie zapewnienia raczej z dystansem.
Wiedźmin 4 ukazać ma się najwcześniej w 2027 roku. Do tego czasu zdążymy obejrzeć i przeanalizować nagrodzony zwiastun jeszcze dużo, dużo razy.
Czytaj dalej
Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.