Nowa frakcja w Heroes of Might and Magic: Olden Era! Wszystko, co wiemy o leśnym zamku – fani Heroes 3 będą zaskoczeni

Zeszłoroczna zapowiedź Heroes of Might and Magic: Olden Era nie wywołała zbyt pozytywnych reakcji wśród fanów kultowej serii. Narzekano przede wszystkim na grafikę kojarzącą się z raczej tanią grą mobilną i wieszczono, że oto po tylu latach przerwy nie dostaniemy godnego kontynuatora tradycji marki. Z czasem jednak produkcja studia Unfrozen zaczęła zyskiwać coraz więcej sympatyków.
Dokładne omówienia nowych mechanizmów i funkcji obecnych w Heroes of Might and Magic: Olden Era twórcy prezentowali w obszernych devlogach. Od czasu do czasu uchylali także rąbka tajemnicy, ujawniając kolejne frakcje, które zawitają do gry, czym stopniowo zyskiwali zaufanie odbiorców. O naprawdę dużym zainteresowaniu Heroes of Might and Magic: Olden Era świadczy również fakt, że ponad pół miliona osób dodało tę produkcję do steamowej listy życzeń.
W międzyczasie Unfrozen stopniowo odkrywało przed graczami swoje karty. Wiemy już niemal wszystko o Nekropolii, Lochu i Roju, a teraz zaprezentowano szerzej kolejną frakcję dostępną w Heroes of Might and Magic: Olden Era. A zatem powitajcie Sylvan, czyli Knieję, którą możecie zobaczyć na poniższym zwiastunie. Muzyka przygrywająca w tle to motyw przewodni tego stronnictwa, skomponowany oczywiście przez Paula Romero, a zaaranżowany przez rodzimą Heroes Orchestrę.
Heroes of Might and Magic: Olden Era – bohaterowie i zdolności Kniei (Sylvanu)
Knieja to frakcja zrzeszająca istoty zamieszkujące baśniowe Murmurwoods (na razie brak polskiego tłumaczenia, ale obstawiam, że będzie to coś pokroju Szepczących Lasów), a zatem wszelkiego rodzaju faunów, wróżki, leśne stwory oraz – co szczególnie istotne – żywiołaki. Jak Unfrozen ogłaszało już wcześniej, Knieja w Heroes of Might and Magic: Olden Era to połączenie Bastionu z Wrotami Żywiołów, które daje graczom coś nowego i sprawia, że nie jest to po prostu „kolejna frakcja elfów”. Bohaterowie Kniei to Opiekunowie (Moc) oraz Druidzi (Magia), a zdolność frakcyjną tego zamku stanowi Szeptanie. Pozwala nam ono na odnawianie określonej, zależnej od poziomu umiejętności, liczby Punktów Skupienia na początku każdej walki.
Punkty Skupienia w Heroes of Might and Magic: Olden Era to z kolei przebudowany mechanizm energii jednostek, z którym miałem styczność, ogrywając wersję testową produkcji. Pula rzeczonych punktów jest wspólna dla całej armii oraz bohatera, a wykorzystuje się je do używania umiejętności jednostek czy wyprowadzania ataków naszym herosem. Szeptanie może nam zatem dać ogromną przewagę na początku walki, pozwalając od razu wykorzystać specjalne zdolności do uszczuplenia sił przeciwnika bądź przygotowania się na jego ruch. A skoro o armiach mowa, chyba pora przejść do tego, co leśne stwory lubią najbardziej, czyli do przejrzenia jednostek dostępnych w Kniei (tłumaczenia, jak zwykle zresztą, są oczywiście autorskie).
Heroes of Might and Magic: Olden Era – jednostki Kniei (Sylvanu)
Poziom 1. Faunki / Faunki łuczniczki / Faunki wojowniczki – armię Kniei otwierają parzystokopytne wojowniczki, które w podstawowym wariancie wyglądają po prostu na solidne, niskopoziomowe strzelczynie, jednak po ulepszeniu zyskują naprawdę sporo. Łuczniczki najpewniej będą mogły zachować pełną skuteczność niezależnie od dystansu dzielącego je od wroga (tak przynajmniej interpretuję opis zamieszczony we wpisie na socialach studia), wojowniczki natomiast porzucą łuk na rzecz miecza, nieco wyższych statystyk oraz umiejętności specjalnej pozwalającej na zwiększenie zadawanych obrażeń i szybkości.
Poziom 2. Skoczki / Skoczki świtu / Skoczki zmierzchu – kolejne jednostki w naszej armii to leśne duszki charakteryzujące się całkiem wysoką inicjatywą oraz zdolnością podkradania many przeciwnikowi. Pierwszy wariant ulepszenia będzie mógł również generować dodatkowe Punkty Skupienia, a drugi – zwiększać Moc Zaklęć naszego herosa.
Poziom 3. Bluszczowe iriady / Grzybowe iriady / Kryształowe iriady – kamienne, czworonogie kolosy będą stanowić nieocenione wsparcie dla naszej armii na prawie każdym etapie gry. Jak na swój poziom, mają niezwykle dużo punktów zdrowia i obrony, a dodatkowo atakują obszarowo. Po ulepszeniu będą jeszcze osłaniać pobliskich sojuszników, sprawiając, że otrzymają oni minimalne obrażenia, lub prowokować przeciwników, zmuszając ich do wzięcia na cel właśnie iriad.

Poziom 4. Akwalotle / Polarne akwalotle / ? – związane z żywiołem wody stworki stanowią jedyną, obok faunek, jednostkę strzelającą Kniei w Olden Erze. Znamy tylko jeden wariant ulepszenia, ten będzie mógł zmniejszać inicjatywę oraz szybkość wybranego oddziału przeciwnika.
Poziom 5. Zielarze / Zaklinacze zarodników / Zaklinacze szeptów – porośnięci roślinami i grzybami druidzi to piąty poziom w armii Kniei w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Każdy wariant jednostki posiada znany nam już remote attack, czyli możliwość atakowania przeciwnika znajdującego się w odległości jednego heksa. Oprócz tego Zielarze będą w stanie przyzywać rój pszczół zadający wybranemu wrogowi obrażenia na początku każdej tury. Umiejętności Zaklinacza zarodników jeszcze nie znamy, Zaklinacz szeptów z kolei wzmocni księgę zaklęć naszego herosa, pozwalając mu rzucić w danej rundzie drugie zaklęcie.
Poziom 6. Cziliny / Cziliny gromu / Mgliste cziliny – kolejna kopytna jednostka w naszym zestawieniu, w przeciwieństwie do faunek posiadająca jednak dwie pary rzeczonego rodzaju nóg. Ten wywodzący się z chińskiej mitologii stwór związany jest z żywiołem powietrza, co w Heroes of Might and Magic: Olden Era odzwierciedla oczywiście spora szybkość poruszania się. Cziliny gromu będą mogły również teleportować się w wybrane miejsce pola bitwy, zadając obrażenia pobliskim przeciwnikom.

Poziom 7. Feniksy / Płomienne feniksy / Energetyczne feniksy – tego klasyka z zamku Czarodziejki w Heroes 2 oraz Wrót Żywiołów z „trójki” nie mogło zabraknąć i w tej części gry. Wielkie ptaki, reprezentujące oczywiście żywioł ognia, dysponują obszarowym atakiem. Płomienny wariant odrodzi się z popiołów, jak na feniksa przystało, energetyczny natomiast poświęci tę zdolność na rzecz ciągłej regeneracji punktów zdrowia oraz możliwości wywołania potężnej eksplozji zadającej obrażenia pobliskim wrogom.
Warto tu wspomnieć, że jednostki reprezentujące cztery żywioły (iriady – ziemię, akwalotle – wodę, cziliny – powietrze, feniksy – ogień) posiadają zdolność Przebudzenia Żywiołu, czyli potężne wzmocnienie, które znacząco podbija ich statystyki oraz daje im dostęp do dodatkowych umiejętności. Przykładowo: teleportacji czilina czy osłabienia nakładanego przez akwalotle możemy użyć tylko, gdy skorzystamy ze wspomnianego talentu. Przebudzenie da się odpalić wyłącznie raz w ciągu walki, a zatem warto poczekać z nim na odpowiedni moment.
Knieja w Heroes of Might and Magic: Olden Era zapowiada się, moim zdaniem, szalenie ciekawie i już nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł ją przetestować. Połączenie leśnych stworów z żywiołakami wydaje się wyjątkowo odświeżające, jednak przy okazji zachowuje w sobie hirołsowego ducha, a zatem jest to praktycznie idealny miks. Jeśli chcecie dowiedzieć się o Kniei jeszcze więcej, odsyłam do devloga poświęconego tej frakcji.
Premiera Heroes of Might and Magic: Olden Era została niedawno przesunięta – gra ukaże się w późniejszych miesiącach tego roku.
Czytaj dalej
21 odpowiedzi do “Nowa frakcja w Heroes of Might and Magic: Olden Era! Wszystko, co wiemy o leśnym zamku – fani Heroes 3 będą zaskoczeni”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Promujecie to jakby Wam płacili za to.
uwaga zaskocze cie, placa od wielu lat cdaction lize dupe ubiflopowi
A to przepraszam.
serio. Gra nikogo a na CDA od roku chyba ciągle tą grę wałkują.
Ciebie jak widać interesuje, że wchodzisz i komentujesz xD Skąd się biorą takie cudaki ?
stad sie biora bo potem taki kupsztal wychodzi pelno ludzi da sie nabrac bo marketing mieli dobry, redakcja wystawi bezpieczne 7/10 a ty sie bujaj z cyfrowa gierka w bibliotece z ktora nie mozeszz nic zrobic. to nie redakcji kasa wiec co sie bedzie przejmowac. Potem hurr durr czemu ludzie nie ufaja juz branzy recenzenckiej i czemu cala ludologia sie coraz bardziej lokciami rozpycha. Same te herosy wygladaja jak pieprzonna kpina a nie herosy. JAk jakas chinska niedorobiona mobilka, z zla skala potworow bohaterow i wszystkiego. Marnej jakosci podrobka 3. To jest jest wlasnie obraz nowych herosow. Srednio w tygodniu na CDa sa 2-3 artykuly o tym G. Zreszta o cudownej grze diablo 4 tez. Wnioski wyciagnij sam, jesli potrafisz bo widze ze moze byc z tym kiepsko
Biedni upośledzeni gracze nie potrafią sami ocenić czy gra im się spodoba czy nie :(((
@Zlociutki
Najpierw ty się naucz wyciągać wnioski a nie jakieś szurskie teorie tworzysz xD Jak się bujasz jak możesz oddać ? 🙂 Gościu piszesz jak byś był tu na mądrzejszy a wychodzi wręcz przeciwnie 😉
@Dropson
No tak, bo każdą grę zdążysz zweryfikować do 2 godzin i oddać xD Standardem już jest, że redakcje słabym grą wystawiają dobre oceny, a ludzie, którzy są po prostu głupi to łykają i sugerują się danymi sprzedażowymi z twitterka XD. Później jak studia są zamykane (bo gra się tak naprawdę nie sprzedała) to wy dalej udajecie, że problem leży, gdzie indzie, a nie w tych gówno tytułach co co chwilę wychodzą XD
@art przecież gry są obecnie oceniane na podstawie samych zwiastunów, co z resztą większość tutaj płaczących też robi skazując grę na porażkę
@w1nter_mu7e
Ja się nie dziwię. Jak już na zwiastunie i gameplayach widać, że zanosi się na kolejną nudną grę z otwartym światem to niektórych gier nawet za darmo nie chce się odpalać. Idealnym przykładem jest star wars outlaws i ac shadows…..nie trzeba było w to grać, żeby wiedzieć co to będzie no i narzekacze się nie mylili. Przykładów z ostatnich lat całkiem sporo by się nazbierało. Ale jeśli faktycznie te gry na premierę okazałaby się dobre to nie skończyłyby tak jak skończyły….
@ART228
No jak gra jest crapem jakich mało jak to zlociutki przewiduje. To 2 godziny spokojnie starczą 🙂
@w1nter
No zobaczymy jak to będzie z tymi herosami. Sam jestem sceptycznie nastawiony bo red flagów trochę jest, ale kto wie. Gra wyjdzie to się zobaczy…
Jezeli nie widzisz problemow tego czegos, to albo jestes slepy, albo poprostu nie jestes fanem herosow. Proste i tak po materrialach trailera, kawalkach gameplayu jestem w stanie przewidziec co to za gra bedzie. Diablo 4 juz po pierwszej zapowiedzi wiedzialem ze to bedzie g. zagralem w bete i i wsytarczyl mi jeden wieczor zebyu nigdy tego nie tknac. Patrz da sie? Wystarczy ograc troche gier i znac sie na tych grach, a nie byc tylko dad gamerem i lykac wszystko co pod nos podstawia, nie w kwestionowac niczego bo po co, w cda chwalili
@zlociutki
Kurde, gdzie można poczytać twoje recenzje gier? taki obeznany talent nie może się marnować, musisz gdzieś dzielić się przemyśleniami na to które gry są super, a które sraką (zwłaszcza już po trailerze).
Dodatkowo , jeśli jeszcze jej nie ma, to musisz dorzucić jakąś publicystykę. Mam nawet pomysł na pierwszy artykuł – jak odróżnić PRAWDZIWEGO fana serii HoMM od „dad gamera” – czy tylko po tym że otworzył oczy, włączył myślenie, i nie podoba mu się Golden Era (oczywiście przed zagraniem), czy są jeszcze jakieś punkty które trzeba spełniać.
A, i jakaś infografika kto komu ile płaci za jakie artykuły i recenzje. Tak żeby ciemny lud zrozumiał.
Na koniec koniecznie, ALE TO KONIECZNIE, jakie gry trzeba ograć i się na nich znać żeby móc samemu wydawać wyroki.
Z góry dziękuję za linka <3
jak jestes w czyms dobrym nie rob tego za darmo, to raz, randomowi z internetu nie musze nic tlumaczyc. Skoro nie ogarniasz czy gra posysa czy nie po trailerze, albo po takiej ilosci gowno materialow jak przy olden era. Nie moj problem nie kazdemu jest dane zrozumiec pewne rzeczy nie kazdy zrozumie monthy pythona. Ty widac za ubogi jestes zeby wylapywac szybko czy gra ma potencjal czy nie. Nie moj problem, nie moje pieniadze.
Feniksy były jeszcze w Heroes I oraz IV.
Niech w końcu to wypuszczą :<
Murmurwoods to nazwa własna. Niech tego nie tłumaczą, skoro w M&M 8 nazywa się to tak samo. Spolszczona nazwa nie pasuje tu tak samo jak przy Shadowspire i Pustyni Ironsand.
Jak dobrze ze stare herosy są ponadczasowe (2,3 i 5) i można dalej grac bez znudzenia, bo na nowe dobre herosy to nie ma co liczyć na razie.
Zapomniałeś o 4.
No super.