około 6 godzin temuLektura na 3 minuty

Unfrozen ujawnia sekrety Lochu w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Poznajcie zdolność frakcyjną i lore zamku

Fani minotaurów i smoków zdecydowanie mają się z czego cieszyć.

Fani serii Heroes of Might and Magic zdecydowanie nie mogą ostatnio narzekać na brak nowości w ich ukochanym uniwersum. Unfrozen cały czas raczy nas bowiem devlogami czy prezentacjami frakcji, które pojawią się w Olden Erze. Ostatnio studio połączyło także siły z kanałem Heroes Take Turns, a efekty tej współpracy możecie zobaczyć w wideo prezentującym dostępne w nadchodzącej grze szablony map. Niedawno miał także miejsce nasz redakcyjny meetup, którego motywem przewodnim było właśnie Heroes of Might and Magic. Relację Michała Gąsiora znajdziecie na naszej stronie, a wrażenia Bastiana z grania w Olden Erę — na kanale YouTube.

Scena moderska także nie śpi i co jakiś czas raczy nas aktualizacjami dotyczącymi czy to Day of Reckoning, czy Horn of the Abyss. Ta pierwsza modyfikacja ma nawet przywrócić do Heroes 3 porzucony projekt Fabryki. Wracając jednak do tematu Olden Ery, to jej twórcy niedawno opublikowali kolejnego devloga, który tym razem skupia się na wyjaśnieniu unikalnych mechanizmów Lochu oraz pomysłów stojących za tą frakcją. 

Loch w Olden Erze nazywany jest także Paktem Alvarskim ze względu na to, że frakcja ta powstała z sojuszu stworzeń powszechnie pogardzanych i uważanych za monstra (meduzy, minotaury itd.) z Mrocznymi Elfami z Alvaru. Dzięki sieci sojuszy oraz ekonomicznych i dyplomatycznych powiązań są w stanie w znaczący sposób wpływać na politykę kontynentu Jadame. Jeśli zaś chodzi o rozgrywkę, to zdolnością frakcyjną Lochu w Heroes of Might and Magic: Olden Era będzie Potęga Triumwiratu.

Raz na rundę walki nasz bohater będzie mógł wybrać Styl Walki, który wpłynie na jego statystyki. Jak wskazuje nazwa, dostępne będą trzy: Minotaura, Elfa i Smoka. Taki dobór ras wynika z roli, którą pełnią one w Pakcie Alvarskim, gdyż to właśnie te trzy stronnictwa kierują poczynaniami całego sojuszu. Styl Minotaura zwiększy nasz atak, Elfa — obronę, a Smoka — moc zaklęć. Oczywiście tylko jeden styl może być aktywny w danej rundzie. Otrzymane bonusy pozostają zatem z nami do końca bitwy lub do momentu zmiany strategii. 

Jednostki Lochu w Heroes of Might and Magic: Olden Era również będą mogły pochwalić się swoimi Stylami Walki. Po aktywowaniu odpowiedniej umiejętności ich ataki zyskają dodatkowe efekty (np. obszarowy atak strzelecki meduz), jednak stanie się to kosztem zadawanych obrażeń. Więcej o działaniu tej umiejętności, jak i samych jednostkach Lochu, pisałem w grudniowym omówieniu prezentacji tej frakcji.

W devlogu znalazło się również coś dla fanów lore Might and Magic. Możemy tam bowiem przeczytać fragment listu opisujący sytuację wewnątrz Paktu Alvarskiego. Poznajemy dzięki niemu imiona przywódców podziemnego Triumwiratu: Caspair Silvertongue reprezentuje interesy Mrocznych Elfów, Amelchia panuje nad smokami, a Balthazar II dowodzi oddziałami minotaurów. Cały list przeczytacie w podlinkowanym wyżej poście.


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek „Macix" Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów295

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze