około 16 godzin temuLektura na 3 minuty
Wideo

Twórcy Heroes 3 porzucili ten projekt. Fani przywracają go do życia, są pierwsze screeny

Noworoczny prezent od ekipy stojącej za Day of Reckoning.

Ostatnimi czasy fani Heroesów mają się naprawdę dobrze. Niedługo bowiem ukaże się wczesny dostęp Heroes of Might and Magic: Olden Era, które mieliśmy już okazję opisywać na naszej stronie (jako pierwsi dziennikarze na świecie!), a twórcy ze studia Unfrozen cały czas zasypują nas devlogami oraz prezentacjami frakcji. Nie możemy także zapominać o działających cały czas ekipach moderskich stojących za dwoma olbrzymimi rozszerzeniami do Heroes 3, czyli oczywiście Horn of the Abyss oraz Day of Reckoning.

HoTA Crew na Nowy Rok zaprezentowała nam nowe, trzecie już miasto, które planują dodać do gry. Będzie nim Bulwark inspirowany nordycką kulturą i wikińskimi klimatami. Nie nastawiałbym się jednak na szczególnie szybkie dodanie do gry tego stronnictwa, biorąc pod uwagę, że na Fabrykę przyszło nam czekać ponad 2 lata. Ekipa stojąca za Day of Reckoning nie pozostała dłużna i także zaprezentowała nieco nowości. Przypomnę tylko, że ta grupa pracuje obecnie nad dodaniem do gry frakcji Palace, również inspirowanej nordyckimi motywami. Oprócz tego moderzy planują jednak wzbogacić  Heroes 3 o Niebiańską Kuźnię, czyli frakcję, która miała pojawić się w Ostrzu Armagedonu, jednak została zastąpiona przez Wrota Żywiołów. I to właśnie tego zamku dotyczą ujawnione nowości.

2
zdjęć

Tak prezentują się jednostki pierwszego poziomu, Trepy oraz Piechurzy, czyli gobliny z blasterami. Ekipa odpowiedzialna za Day of Reckoning zapewnia, że będą to najsilniejsze z początkowych jednostek w Heroes 3, jednak przypłacą to niskim przyrostem i stosunkowo wysoką ceną. Nieulepszony wariant w walce posłuży się nożem oraz pistoletem, natomiast awans sprawi, że chwyci już za konkretnych rozmiarów karabin. Obie wersje jednostki zachowają pełną skuteczność w starciu wręcz. 

Devowie tłumaczyli, że podstawową myślą stojącą za tymi jednostkami, był filmowy archetyp przeciwnika z zaawansowanym technologicznie sprzętem, któremu jednak brakowało wyszkolenia, by skutecznie się nim posługiwać. Idealnym przykładem są tu Szturmowcy z „Gwiezdnych wojen” niemogący trafić głównych bohaterów.


Dobierane w pośpiechu i ze znikomym treningiem, te gobliny nie są zbyt uzdolnionymi strzelcami. Po części jest to ukłon w stronę klasycznych, łatwych do sparodiowania przeciwników z różnych filmów sci-fi. To ten typ głupka, który pomimo wysokiej jakości sprzętu nie jest w stanie trafić protagonistów.


Co warto wspomnieć, modele Trepów oraz Piechurów są praktycznie niezmienione względem tego, co oryginalnie planowało New World Computing. Inne jednostki Niebiańskiej Kuźni doczekają się z kolei mniejszych czy większych przeróbek. Sam zamek oraz wszystkie powiązane z nim elementy będzie można wyłączyć w opcjach gry, jeśli komuś nie pasuje taki futurystyczny dodatek do Heroes 3.

Niestety nie znamy jeszcze daty premiery Day of Reckoning, jednak możecie być pewnie, że gdy tylko pojawią się o tym jakiekolwiek informacje, znajdziecie je na cdaction.pl. Więcej o Niebiańskiej kuźni pisaliśmy też w wydaniu specjalnym CD-Action, w całości poświęconemu serii Heroes of Might and Magic.


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek „Macix" Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów259

Obserwujących2
Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja
Ocena redakcji
-
Ocena użytkowników
9.6
Platformy
PC
Gatunek
strategia
Producent
New World Computing
Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze