Sea of Stars ze świetną sprzedażą. Nie zatrzymały jej Game Pass, PS+ ani gry AAA

Sea of Stars to inspirowana jRPG-ami z lat 90. gra autorstwa Sabotage Studio, która miała premierę dzień przed publikacją tego newsa, 29 sierpnia 2023. Wcielamy się w dwójkę Dzieci Przesilenia. Tylko ich moce są w stanie odeprzeć wrogów nasyłanych przez alchemika Fleshmancera. Jej uniwersum dzielone jest z inną produkcją studia, The Messenger. Sea of Stars można traktować jako jego luźny prequel, co w żadnym stopniu nie zwiększa wymagań dla nowych graczy.
Świetna sprzedaż
Minęła nieco ponad doba od premiery, a studio pochwaliło się wynikami sprzedaży. To 100 tysięcy kopii.
Dlaczego to świetny wynik? Po pierwsze to niezależna gra. W ich przypadku podobne liczby są zarezerwowane dla największych hitów, np. tegorocznego Dave the Diver (milion kopii w 10 dni). Po drugie premiera odbyła się także w katalogu gier PS Plusa oraz Game Passie. W przypadku Hi-Fi Rush tylko ten drugi czynnik obniżył faktyczną sprzedaż i sprawił, że Microsoft wolał chwalić się liczbą użytkowników. Po trzecie jest wciśnięta między hitowe Baldur’s Gate 3 a wyczekiwanego Starfielda w roku, który ogólnie obfituje w wielkie premiery.
Gratulujemy!
Równie świetne recenzje
To nie koniec dobrych wieści. Z pierwszych recenzji wynika, że 2023 zapamiętamy za kolejny dobry tytuł. Sea of Stars może już teraz pochwalić się wynikiem 89 na OpenCriticu – przy czym warto podkreślić, że 99% piszących poleca grę – i średnio 90 na Metacriticu. Recenzji CD-Action możecie spodziewać się niebawem.
Czytaj dalej
-
OD, nowa gra Kojimy, najwyraźniej będzie antologią horroru. „W...
-
Taktyczna walka w nowym trailerze Pragmaty. Dokładnej daty premiery niestety...
-
Silent Hill f bez najważniejszego elementu? Najnowsza część serii już otrzymała...
-
Annapurna Interactive nie próżnuje. Firma zapowiedziała aż 3 gry podczas Tokyo...
2 odpowiedzi do “Sea of Stars ze świetną sprzedażą. Nie zatrzymały jej Game Pass, PS+ ani gry AAA”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Też kupię, mimo że mam PS Plusa. Dla takich studiów sprzedaż jednego tytułu to być albo nie być. Dzisiaj przeczytałem, że Mimimi kończy działalność, bo nie są w stanie finansowo pociągnąć kolejnych projektów. Szkoda, że studio odpowiedzialne za świetne Shadow Tactics, Desperados 3 i teraz Shadow Gambit się zamyka.
„At the same time, dedicating the past decade and a half of our lives working on increasingly ambitious games took a heavy personal toll on us and our families,” Mimimi said. “After the release of Shadow Gambit we decided it was the right time to prioritize our well-being and to pull the brakes instead of signing up for another multi-year production cycle.”
To zdaje się była główna przyczyna, a jeśli chodzi o kasę to tam bardziej była kwestia ryzyka czy się zwróci czy nie.