Hi-Fi Rush: Sukces czy nie? Microsoft zaprzecza plotce o słabej sprzedaży
Hi-Fi Rush zdaniem Jeffa Grubba nie spełniło pokładanych w grze oczekiwań. Firma Microsoft odpowiedziała.
Jeff Grubb to dziennikarz oraz branżowy insider. Przekazywane przez niego niepotwierdzone informacje i plotki zwykle okazują się trafne. Przewidział m.in. ukazanie się The Last of Us: Part 1, zmianę nazwy Fify na EA Sports FC, Starfielda tylko na pecetach i Xboksach czy remake Silent Hilla od polskiego Bloober Team.
Ostatnio w swoim podcaście Game Mess wypowiedział się na temat Hi-Fi Rush. Ta gra, nazwana w naszej recenzji od Eugeniusza Siekiery „zaskoczeniem roku”, zebrała ogólnie bardzo optymistyczne recenzje.
Problem? Zdaniem Jeffa Grubba, nie do końca spełniła pokładane w niej oczekiwania.
Opierając się na tym, co słyszałem, ta gra nie przyniosła oczekiwanych zysków – po prostu. Co mam na myśli? Że były dobre recenzje, medialny szum… I pytanie, czyja to wina? Ceny? Nieoczekiwanej premiery? Czy Game Passa? To jest coś, o co chciałbym zapytać ludzi z Xboksa.
W późniejszej części podcastu dziennikarz dodał, że zarząd Microsoftu ogólnie nie jest zadowolony ze stanu konsolowego interesu. Nie powinno to nikogo dziwić; Xbox od pewnego czasu walczy z łatką konsoli, na którą po prostu nie ma dużych gier, a jeden z pracowników wyjaśniał swego czasu krótki pokaz na The Game Awards „masą planów na 2023”, przyznając między słowami, że zaprezentowana wówczas oferta była słaba.
Kontra Microsoftu, tłumaczenia Grubba
Temat Hi-Fi Rush podchwyciły media, obracając wieść w informację o braku sukcesu gry. Spowodowało to, że dziennikarz postanowił podkreślić, co miał na myśli – a chodziło mu o to, że Hi-Fi Rush nie spełniło oczekiwań jedynie finansowych. „Nie chciałem, aby ludzie martwili się o Hi-Fi Rush”, dodał na końcu.
W wyniku tego zamieszania odezwał się jeden z reprezentantów Xboksa, Aaron Greenberg, i rzekł zdecydowanie:
Hi-Fi Rush był hitem dla nas i naszych graczy. Tyczy się to wszystkich kluczowych wymiarów i oczekiwań. Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z tego, co zespół Tango Gameworks zawarł w owej premierze-niespodziance.
Cóż, nie dziwi nas, że plotka tak szybko się rozeszła. Dyskusje o tym, jak Game Pass wpływa na sprzedaż gier oraz ekonomię tego rynku ogólnie, toczą się już od dłuższego czasu. Co ciekawe,statnio Microsoft zatrzymał „wieczną promocję” na miesiąc za 4 złote.
Na naszej stronie możecie też przeczytać felieton Pawła Kamińskiego, który patrzy na sprawę od strony użytkownika.
Czytaj dalej
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.