CEO Sony wypowiedział się o zamknięciu Firewalk Studios. „Tak, mieliśmy pewne zwolnienia”

Variety postanowiło wziąć na tzw. przepytki dwójkę zarządzających Sony i PlayStation – Hideakiego Nishino oraz Hermena Hulsta. Z tego wywiadu dowiedzieliśmy się m.in. o tym, że produkcja PlayStation 5 Pro rozpoczęła się jeszcze przed oficjalną premierą standardowej wersji PlayStation 5. Znacznie ciekawsze było natomiast pytanie o zamknięcie Firewalk Studios, które wypuściło jedną z największych porażek growej branży, czyli Concorda.
Naszym obowiązkiem jest przyjrzeć się planowaniu zasobów i upewnić się, że prowadzimy zrównoważony biznes. To część roli CEO. Nigdy nie podchodzimy do tego lekko, bo znamy tych ludzi osobiście i jest to dla nas, naszych zespołów oraz dobrej atmosfery w pracy sprawa bliska sercu. Ale tak, mieliśmy pewne zwolnienia.
„Pewne zwolnienia”, jak określa je Hermen Hulst, dotyczą nie tylko Firewalk Studios, ale także m.in. Bungie. Branża mocno zareagowała na wypowiedzenia w przejętym przez Sony studiu, opisując poczynania ich prezesa, Pete’a Parsonsa, jako „żart”. Hulst postanowił dodać jeszcze kilka słów o organizacji w PlayStation Studios.
Trzeba zrozumieć, że PlayStation Studios jest znacznie większą organizacją niż na początku. […] To wzrost organiczny, bo nasze dotychczasowe zespoły zatrudniały dość intensywnie. Wliczamy w to również fuzje i przejęcia. Zatrudnienie w organizacji jest teraz znacznie większe niż, powiedzmy, pięć lat temu.
Warto przypomnieć, że oprócz Firewalk Studios Sony ubiło również Neon Koi, pracujące nad niezapowiedzianym projektem mobilnym. Hulst wspominał wówczas, że planują dalsze ulepszanie możliwości Sony w zakresie gier-usług, co oznacza, że firma naprawdę nadal wierzy w sukces takich produkcji.
W sieci pojawiały się również plotki na temat potencjalnego powrotu Concorda w modelu free-to-play, ze względu na ciągłe wprowadzanie zmian, wychwycone przez graczy w serwisie SteamDB, jednak, jak już wiemy, za ewentualne wskrzeszenie tej produkcji nie będzie odpowiadać Firewalk Studios.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
Jedna odpowiedź do “CEO Sony wypowiedział się o zamknięciu Firewalk Studios. „Tak, mieliśmy pewne zwolnienia””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Zrobili kiepską grę, która dodatkowo nie niosła ze sobą żadnych aspektów, za które można by ją pochwalić albo powiedzieć „no szkoda, że nie pykło”. Nie dziwota, że ich pożegnali.