rek

Prince of Persia: Piaski Czasu kończą 20 lat. Ubisoft pokazuje kilka starych szkiców

Prince of Persia: Piaski Czasu kończą 20 lat. Ubisoft pokazuje kilka starych szkiców
"Sam Goldman"
A przy okazji po raz kolejny udowadnia, że nie potrafi świętować urodzin serii, które wyniosły firmę na wyżyny branży.

Niektóre firmy w branży gier posiadają w szufladach marki, z jakimi z jakiegoś powodu nie robią zupełnie nic, samemu nie czerpiąc z nich żadnych korzyści, a nierzadko atakując tych, którzy chcieliby je rozwijać – tutaj groźne spojrzenie kieruję w stronę EA, które doprowadziło konflikt z Americanem McGee do absurdu, insynuując próbę kradzieży stworzonej przez niego marki. Chwilę później przenoszę wzrok na Ubisoft, który może nie gra tak ostro jak EA, jednak w ostatnich miesiącach podejmuje różne, niekoniecznie konsekwentne decyzje, a czasami ewidentnie nie traktuje swoich projektów z należytą powagą.

Przywołam tylko kilka spraw: dwumiesięczną (!) absencję szefa studia pracującego nad Beyond Good & Evil 2, przesunięcie developerów tworzących wyczekiwany remake Splinter Cella do prac nad średnio wyczekiwanym Far Cry’em (którego pierwsze szczegóły już wyciekły), a także sprawę remake’u Piasków Czasu.

Gra została kilkukrotnie opóźniona, potem odwołano preordery i w pokrętny sposób tłumaczono, że musimy jeszcze poczekać. Wczoraj minęło dokładnie 20 lat od wydania Piasków Czasu, co było wyśmienitą okazją do nowego otwarcia po pierwszym, nadzwyczaj źle przyjętym zwiastunie remake’u, ale Ubi postanowiło świętować jeszcze mniej wylewnie niż podczas absurdalnie skromnych obchodów 20. urodzin Splinter Cella.

https://twitter.com/princeofpersia/status/1727008981695013187

W lakonicznym oświadczeniu znajdziemy informację o rocznicy oraz przypomnienie, że aktualnie zespół Ubisoftu Montreal pracuje nad remakiem, który „przekroczył właśnie ważny kamień milowy rozwoju i prace nad nim postępują”. Chcecie szczegółów? Nie ma. Są za to 3 kiepskiej jakości concept arty sprzed dwóch dekad:

https://twitter.com/princeofpersia/status/1727008998858047841

Nie wiem, jak Ubisoft rozkłada sobie priorytety, choć jeśli przegapianie okazji do świętowania z fanami znajduje się na górze listy, to plan został właśnie wykonany. Trochę szkoda, ale z drugiej strony może faktycznie nie warto patrzeć w przeszłość i powinniśmy skupić uwagę na nadchodzącym w styczniu Prince of Persia: The Lost Crown

4 odpowiedzi do “Prince of Persia: Piaski Czasu kończą 20 lat. Ubisoft pokazuje kilka starych szkiców”

  1. W ramach celebracji tak ważnej dla tej serii rocznicy, już niedługo w Waszych lokalnych sklepach gier-usług kostium księcia wraz z zestawem unikalnych emotek – tylko 20$ za pakiet!

  2. „Nie wiem, jak Ubisoft rozkłada sobie priorytety”
    To może ja podpowiem: marki, które nie dają dużych możliwości dodania sklepiku do gry singlowej, przerobienia na absurdalnie wielką pseudo-RPG grę z otwartym światem albo udaną multi grę-usługę, są po prostu nieistotne. Od czasu do czasu trzeba pozorować, że coś się z nimi robi, żeby złapać parę punktów wizerunkowych i przypomnieć o sobie dawnym fanom, ale jak najmniejszym kosztem i z najniższym możliwym priorytetem.

  3. „A przy okazji po raz kolejny udowadnia, że nie potrafi świętować urodzin serii, które wyniosły firmę na wyżyny branży.”

    To tak jak R*

  4. Fun fact: Osoby, które kupiły grę na uplayu, po czym przez ostatnie 2-3 lata nie wchodziły na platformę, prawdopodobnie mają już skasowane konta.

Dodaj komentarz